زمان اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان مشخص شد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفـت: طبق توضیحات رئیس سازمان امور مالیاتی قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان از ابتدای تیر ماه در سراسر کشور اجرایی می‌شود.

به گزارش تحریریه، محمد صفائی دلوئی نمایندخ مجلس شورای اسلامی، در رابطه با دلایل عدم اجرای قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان گفت:  اجرایی شدن قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان موضوع بسیار مهم  بوده و باید از ابتدای  فروردین ماه 1400 عملیاتی می‌شد که دولت قبل در این خصوص تعلل کرد.

وی اضافه کرد: درمدت اخیر در خصوص اجرایی شدن قانون مذکور با رئیس سازمان امور مالیاتی و معاونان وی جلسه‌ای برگزار کردیم که در آن مقرر شد، قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان از ابتدای تیر ماه در سراسر کشور اجرایی شود.

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس ادامه داد: اجرای این قانون موجب شفافیت‌سازی  و کاهش فرار مالیاتی شده و رضایت مودیان و دولت را به همراه دارد و از طرفی این موضوع ارتباط میان مودیان و ممیزی را نیز قطع می‌کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود:  در حال حاضر افرادی که مقید هستند مالیات خود را به صورت کامل پرداخت می‌کنند اما برخی اقشار مانند برخی از پزشکان خود را به این امر مقید ندانسته و فرار مالیات زیادی دارند که با اجرای قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان، فرار مالیاتی نیز کاهش پیدا می‌کند.

منبع: خانه ملت

پایان/

۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰
کد خبر: 20072

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =