پروژه ترکیبی بنجلسازان فرانسه و چین + تصویر

به تازگی پژو 408 جدید برای بازارهای آسیایی معرفی شده است، خودرویی که براساس همکاری مشترک پژو و دانگ فنگ به تولید می‌رسد و در صورت از سرگیری واردات، از شانس حضور در بازار خودرو ایران نیز برخوردار است.

به گزارش تحریریه، خانواده سری 4 پژو از گذشته تا هم‌اکنون به عنوان سدان‌های همه کاره شناخته شده‌اند. این خانواده در بازار ایران نیز شهرت خاصی دارند چرا که تمامی ایرانیان حداقل یکبار تجربه سواری پژو 405 معروف را داشته‌اند. به تازگی پژو 408 جدید برای بازارهای آسیایی معرفی شده است، خودرویی که براساس همکاری مشترک پژو و دانگ فنگ به تولید می‌رسد و در صورت از سرگیری واردات، از شانس حضور در بازار خودرو ایران نیز برخوردار است.

پژو 408 جدید برخلاف اسمش واقعا جدید نیست. تاکنون دو نسل از این خودرو در بازار چین عرضه شده است اما در حال حاضر پژو برنامه‌ای برای عرضه نسل سوم آن ندارد و به فیس‌لیفت بسنده کرده است. پژو در گذشته یکی از برندهای پرفروش بازار چین بود اما هم‌اکنون جایگاه خود را در این کشور از دست داده است. پژو 408 جدید راهی خواهد بود تا شیر فرانسوی به جایگاه پیشین خود در سرزمین اژدها برسد.

پژو 408 جدید

ابعاد و اندازه پژو 408 جدید بدون تغییر هستند اما ظاهر این خودرو به سبک محصولات جدید برند فرانسوی همچون پژو 308 تغییر کرده است. خط عمودی چراغ‌ها و جلوپنجره بزرگ برخی از المان‌های طراحی محصولات جدید پژو هستند که در پژو 408 جدید مشاهده می‌شوند. چراغ‌های عقب سه گانه نیز بخش دیگری از طراحی سدان فیس‌لیفت پژو هستند.

تغییرات نمای داخلی پژو 408 جدید نیز چشمگیر هستند. کابین این خودرو به کلی از حالت ساده پیشین خارج شده است و از طرح مدرن داشبورد پژو موسوم به آی کاکپیت پیروی می‌کند. با مشاهده تصاویر کابین سدان پژو به راحتی فضای داخلی پژو 2008 برای شما تداعی خواهد شد.

پژو 408 جدید

مشخصات فنی پژو 408 جدید

پژو 408جدید با دو گزینه برای مشخصات فنی به دست چینی‌ها می‌رسد. گزینه اول شامل ترکیب پیشرانه 1.6 لیتری توربوشارژر 170 اسب‌بخاری و گیربکس شش سرعته اتوماتیک است که از قبل در بازار چین فروخته می‌شد. گزینه دوم و جدیدتر ترکیبی از پیشرانه 1.2 لیتری توربوشارژر 136 اسب‌بخاری و جعبه دنده متفاوتی خواهد بود.

پژو 408 جدید

جوینت ونچر دانگ فنگ پژو فروش مدل 408 جدید را از ماه آینده میلادی در چین آغاز خواهد کرد. تیپ‌های این خودرو با قیمتی بین 18 الی 24 هزار دلار (560 الی 745 میلیون تومان) به فروش خواهند رسید و در همین حال مدل پنج درب 408 با امکانات و ظاهری متفاوت نیز روانه بازار اروپا خواهد شد.

منبع: دیجیاتو

۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۰
کد خبر: 19683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 9 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 7
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • US ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
      10 1
      میشه گاری سازان وطنی هم مثل همین بنجلا بسازن؟اگه ساختن یا تونستن حتی فکر ساختشم بکنن من اسممو عوض میکنم هه
      • Bs IR ۰۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
        1 2
        چقد سطح انتظاراتت پایینه بیچاره مردم لیاقتشون بیشتر از دانگ فنگ و پژوئه.
    • حسين DK ۰۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
      0 0
      مرسي از إظهار نظرت اقاي ترامپ
    • ایران IR ۰۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
      2 0
      اگه خودروسازهای چینی و فرانسوی بنجل سازن؛ اون وقت میشه بگین ایران خودرو و سایپا چی میسازن دقیقاً؟! اگه تولیدات فرانسوی ها و چینی ها بنجلن؛ اون وقت میشه بگین تیبا و سمند چی هستن؟ تیبا که شد اولین خودروی ملی سایپا و سمند هم اولین خودروی ملی ایران خودرو؟ کو عرضه؟! مگه نمیگفتین ملی ملی ملی؟! چرا عرضه نمیکنید؟! مگه ملی نبودن؟! تعریف کنید خودروی ملی رو!
    • IR ۰۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
      0 0
      این ادبیات مناسب یک رسانه نیست
    • NL ۰۵:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
      0 0
      باز بنجل سازی در حد خودروسازان ملی نیستن
    • سهیل IR ۰۷:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
      2 0
      کجاش بنجله از پراید و پارس خیلی بهتره