زیرساخت کالا برگ در حال مهیا شدن است

وزیر اقتصاد گفت: زیرساخت عملیاتی شدن کالا برگ الکترونیکی در حال فراهم شدن است و تلاش ما بر این است تا هر چه سریعتر زمینه اجرایی آن فراهم آید.

به گزارش تحریریه، به نقل از شادا، احسان خاندوزی در گفت‌و گو با خبرگزاری صدا و سیمای مرکز اردبیل اظهار کرد: با تلاش دولت و وزرای صمت، جهاد کشاورزی و بانک مرکزی سعی بر این است تا در کوتاهترین زمان زیرساخت‌های لازم برای اجرای طرح کالا برگ الکترونیکی در کشور فراهم آید تا مردم به راحتی کالاهای اساسی خود را از این طریق تأمین کنند.

وی به اجرای آزمایشی طرح هدفمندی یارانه آرد خبازی در ۱۰ استان کشور اشاره کرد و گفت: ما در حال رصد معایب و محاسن این طرح هستیم تا با تکمیل دوره آزمایشی، در همه استان‌ها طرح هوشمندسازی یارانه آرد خبازی‌ها اجرایی و عملیاتی شود.

وزیر اقتصاد تصریح کرد: تاکنون بخشی از مشکلات و نارسایی‌ها در این حوزه شناسایی شده و تلاش بر این است تا بقیه ضعف‌ها و نقص‌ها نیز شناسایی و برطرف شود تا در ماه‌های آینده شاهد اجرای این طرح در همه استان‌های کشور باشیم.

 خاندوزی در مورد کنترل گرانی‌ها در سطح عرضه و بازار افزود: ستاد تنظیم بازار جلسات مرتبی را برگزار کرده تا اجازه ندهد کالاهایی که مواد اولیه آنها ارزبر نیستند، گران شده و یا مردم در تأمین آن دچار مشکل شوند.

وی ضرورت اجرایی شدن مصوبه نهایی ستاد تنظیم بازار را از سوی دستگاه‌های دخیل یادآور شد و خاطرنشان کرد: امیدواریم با اجرایی شدن این مصوبه در روزهای آینده آرامش در بازار حاکم شده و اعتماد فعالان اقتصادی نیز به شکل مناسب فراهم آید.

 دستگاه ایکس ری برای گمرک بیله‌سوار خریداری می‌شود

وزیر اقتصاد در ادامه با اشاره به اهداف سفر خود به استان اردبیل، گفت: برای پیگیری اجرایی شدن مصوبات سفر رئیس جمهور و همزمان با سفر اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس در استان اردبیل حاضر شدیم تا با همراهی مدیران این استان به ویژه استاندار اردبیل مشکلات فعالان اقتصادی را تا حد توان برطرف کنیم.

 دکتر خاندوزی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: سعی ما بر این است تا مصوبات سفر رئیس جمهور به استان اردبیل در حوزه اقتصادی و تأمین منابع مالی اجرایی شود و تلاش خواهیم کرد با همراهی بانک‌های عامل تأمین منابع را در حوزه‌های مختلف به ویژه پروژه‌های زیربنایی نظیر راه آهن انجام دهیم.

 خاندوزی از پرداخت تسهیلات در قالب پروژه‌های تبصره ۱۸ خبر داد و تصریح کرد: با همکاری شبکه بانکی پرداخت تسهیلات از محل تبصره ۱۸ مد نظر است و امیدواریم هر چه سریعتر این کار به سرانجام برسد تا از ظرفیت‌های قانونی برای عملیاتی شدن این طرح‌ها استفاده شود.

 وی گفت: سال‌هاست که وعده راه‌اندازی دستگاه ایکس ری در گمرک بیله‌سوار داده شده که برای تحقق این امر به رئیس گمرک دستور دادیم تا در کوتاهترین زمان این دستگاه خریداری و نصب شود تا به صورت بر خط مبادلات تجاری در گمرک بیله‌سوار و استان اردبیل انجام شده و روابط حسنه با کشورهای همسایه را بیشتر شاهد باشیم.

پایان/

۲۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰
کد خبر: 19685

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 6 =