آمادگی ایران خودرو برای تحقق تولید روزانه سه هزار دستگاه

در راستای دستیابی به اهداف گروه صنعتی ایران خودرو در تولید ۷۵۰ هزار دستگاه خودرو، رویکرد مدیریت ساپکو بر افزایش یک‌پارچگی تمامی ارکان تامین و تولید قرار گرفت.

به گزارش تحریریه، با عنایت به منویات ویژه مقام معظم رهبری برای تحقق شعار «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین» و در راستای رویکرد گروه صنعتی ایران خودرو برای تحقق برنامه تولید ۷۵۰ هزار دستگاهی همراه با حفظ و ارتقای کیفیت، برنامه‌های مهمی به منظور افزایش یک‌پارچگی تمامی ارکان اجرایی شرکت ساپکو در محورهای کاهش خودروهای کف، تسریع جریان عبور مستقیم، تثبیت برنامه تولید با پیش‌بینی و کاهش ریسک و در نهایت افزایش تولید با حفظ و افزایش کیفیت توسط این شرکت در دستور کار قرار گرفت.

بر همین اساس، با پایش و تامین قطعات گلوگاهی به‌ویژه قطعات الکترونیک ظرف کم‌تر از سه ماه، از پنجم فروردین تا ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ تعداد خودروهای کف از ۶۲ هزار دستگاه به ۲۴ هزار دستگاه کاهش و بر اساس آمار، پروژه اجرای عبور مستقیم تولید محصولات گروه صنعتی ایران خودرو از دهم اردیبهشت ۱۴۰۱ آغاز و تا ابتدای خرداد ۱۴۰۱ به صد درصد رسیده است.

بر پایه این گزارش، رویکرد جدید ساپکو، هم‌افزایی تمامی عوامل تامین اعم از کیفیت، مهندسی، برنامه‌ریزی و تامین به تحقق صد درصدی برنامه‌های تولید انجامیده و این در حالی‌است که پیش از این و از ابتدای سال ۱۴۰۱ نیز با توجه به رویکردهای افزایش تولید گروه صنعتی ایران خودرو، با همت شرکت ساپکو و زنجیره تامین، تولید محصولات ایران خودرو افزایش یافته است.

با توجه به هدف گروه صنعتی ایران خودرو مبنی بر تولید ۷۵۰ هزار دستگاه خودرو در سال ۱۴۰۱ با بسیج تمامی عوامل و شناسایی گلوگاه‌های تولید به‌ویژه در حوزه قطعات الکترونیک، برنامه‌ریزی تولید روزانه و عبور مستقیم سه هزار خودرو در دستور کار ساپکو قرار گرفته است.

افزایش سطح پاسخ‌گویی تمامی ارکان تامین و تولید در ساپکو و زنجیره تامین و برنامه‌ریزی های گسترده برای یک‌پارچگی و هم‌راستایی عوامل تولید با رویکرد جدید تولید در دستور کار قرار داشته و به رکورد تولید عبور مستقیم ۲۷۵۱ دستگاه خودرو در هفته اول خرداد ۱۴۰۱ انجامیده است.

گفتنی است، با تسریع جریان عبور مستقیم و پیشگیری از ماندگاری خودروهای کف در سال ۱۴۰۱، حفظ کیفیت محصولات، تسریع گردش نقدینگی و افزایش تولید در راستای تحقق برنامه‌های وزارت صمت و اجرای فرامین هشت ماده‌ای ریاست جمهوری، توسط گروه صنعتی ایران خودرو تسهیل خواهد شد.

پایان/

۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۰
کد خبر: 19717

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 0 =