شاهکار جدید وزارت صمت؛ حذف قرعه کشی برای خودروهایی که تولید نمی شوند

طبق گفته سخنگوی وزارت صمت، قرار است ساینا F و کوییک F از فرآیند قرعه کشی خارج شوند، اما خودروسازی سایپا اعلام کرده، چنین خودروهایی تولید نمی‌کند.

به گزارش تحریریه، آنطور که آقای قالیباف گفته، مصوبه شورای هماهنگی سران سه قوه، اختیار تنظیم بازار را به  وزارت صمت داده و این وزارتخانه هم با عرضه دو خودروی سمند و تیبا در بورس کالا مخالفت کرد؛ زیرا باید تمامی عرضه و تقاضا در یک بستر تجمیع شود و سامانه یکپارچه تخصیص خودرو هم به همین دلیل راه اندازی شده است.

او گفت: این مصوبه محرمانه بوده و وزارت صمت اجازه نداشت آن را اطلاع رسانی کند. البته علاوه بر این قانون، قانون بورس هم وجود دارد و هیئت پذیرش وقتی تصمیم بگیرد، کالای خاصی می‌تواند در بورس عرضه شود.

خودروهایی از قرعه کشی حذف می‌شوند که وجود ندارند!

تصویر صفحه شخصی سخنگوی وزارت صمت

با تصمیم وزارت صمت، عرضه خودرو در بورس کالا که از ۱۸ اردیبهشت آغاز شده بود، ممنوع شده است که به گفته آقای جهرمی قائم مقام بورس کالا، این سازمان با تصمیم وزارت صمت مخالف است، زیرا شفافیت را از بین می‌برد.

آقای جعفر توحیدی مجری طرح‌های فروش اینترنتی خودرو به باشگاه خبرنگاران جوان گفته قرعه کشی برای برخی از خودروها دائمی است و تنها تعدادی خودرو از این فرآیند خارج می‌شوند.

خودرویی از قرعه کشی حذف می شود که وجود ندارد!

 تصویر بالا نشان دهنده تمامی مدل های خودرو در گروه سایپاست که ساینا F و کوییک F در آن دیده نمی‌شود و مشخص نیست که وزارت صمت قرار است این دو خودرو را از قرعه کشی حذف کند، یا ساینا S و کوییک S.

منبع: YJC

پایان/

۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۵
کد خبر: 19789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 3 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
      0 0
      ۴۴ ساله دارن به ما مردم دروغ میگن خیالشان ما خریم نه حاجی سکوت ما نشان از فهم ماست دروغ شما نشان از بیشعوری