آمریکا در احیای برجام ایران را تهدید کرد

آمریکا در ماجرای احیای برجام و مسائلی که مطرح شده است، ایران را تهدید کرد.

به گزارش تحریریه، ند پرایس در نشستی خبری با حمله به دونالد ترامپ گفت: «اگر دولت قبلی آمریکا از برجام که به درستی عمل می‌کرد خارج نشده بود اکنون در این وضعیت نبودیم. بر اساس ارزیابی این وزارتخانه، جامعه اطلاعاتی ما و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی این توافق به درستی کار می‌کرد. نمی‌توانیم در زمان به عقب برگردیم اما می‌توانیم به برجام برگردیم. اگر به برجام برگردیم، در موقعیت بهتری در مورد برنامه هسته‌ای ایران قرار خواهیم گرفت. زمان گریز هسته‌ای ایران نامیده می‌شود اکنون نه در حد سال و ماه بلکه در حد چند هفته و یا کمتر است.»

ند پرایس سپس بدون تصریح به عنوان به برجام های دیگر هم اشاره کرد و گفت: «نکته نهایی این است که مسئله هسته‌ای، بزرگ‌ترین چالشی است که از سوی ایران متوجه ما است اما تنها چالش و تهدید نیست بلکه برنامه موشک‌های بالستیک و گروه‌های نیابتی هم تهدید هستند. اگر این چالش را کنار بگذاریم توانایی بیشتری در رسیدگی به سایر مسائل خواهیم داشت که برای ما و متحدانمان مهم هستند».

این دیپلمات آمریکایی بار دیگر تکرار کرد مهلت بازگشت دوجانبه به پایبندی به توافق هسته‌ای با ایران تا زمانی است که انجام این کار برای آمریکا نفعی داشته باشد و در حال حاضر بازگشت به برجام برای امنیت ملی آمریکا نفع دارد اما همیشه چنین نخواهد بود.

پرایس در پایان تهدید کرد که، اگر تهران مسائل فرابرجامی را کنار نگذارد، واشنگتن گزینه‌های دیگری را در اختیار خواهد داشت که آن‌ها را با متحدان خود به بحث گذاشته است.

پایان/

۲۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰
کد خبر: 19864

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 12 =