دانشنامه مصور مشاهیر ایران با عنوان «نواهای ایران» (Les voix de l’Iran) منتشر شد

دانشنامه مصور مشاهیر ایران با عنوان «نواهای ایران» (Les voix de l’Iran) توسط نمایندگی فرهنگی ج.ا. ایران در پاریس انتشار یافت.

به گزارش تحریریه، دانشنامه مصور مشاهیر ایران با عنوان «نواهای ایران» (Les voix de l’Iran) توسط نمایندگی فرهنگی ج.ا. ایران و با همت دکتر سیدمحمد طباطبایی رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در پاریس انتشار یافت.

با توجه به مصادره مشاهیر ایران زمین توسط برخی کشورها و استناد برخی محافل آکادمیک اروپایی به منابع مجعول و در عین حال فقدان کتاب مرجعی برای معرفی شخصیت های برجسته و چهره های ماندگار ایران، رایزنی فرهنگی درصدد تهیه دانشنامه مشاهیر ایران به زبان فرانسه برآمد. 

از دیرباز سرزمین ایران همواره خاستگاه تمدن و مرکز فرهنگ و دانش جهانی بوده است. غنای روشنفکری و روشنگری ایران مرزهای تاریخی و جغرافیایی را در نوردیده و ایرانیان در پیشبرد اهداف والای بشری و تکوین خرد و حکمت جهانی نقش اساسی داشته اند. اندیشمندان ایرانی همواره پرچمدار علم و دانش در حوزه های گسترده ای از علوم انسانی تا علوم دقیقه بوده اند. 

این دانشنامه بزرگ دارای ۳۰۰ صفحه می باشد که در قطع رقعی منتشر گردیده است و «نواهای ایران» نامیده شده است؛ صداهای ماندگاری از دانشمندان و اندیشمندان ایرانی، اصحاب فرهنگ و هنر و قهرمانان ملی که از ۶۰۰ سال قبل از میلاد مسیح تا سال ۲۰۲۰ میلادی، ایران سرافراز را به جهانیان شناسانده و معرفی کرده اند.

پایان/

۱۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۹
کد خبر: 20183

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 13 =