دادگاهی کردن ایلان ماسک با قرص سمی

توییتر برای شکایت از ایلان ماسک شرکت حقوقی "واچتل، لیپتون، روزن اند کاتز" را استخدام کرد.

به گزارش تحریریه، توییتر از شرکت حقوقی "واچتل، لیپتون، روزن اند کاتز" به عنوان وکیل خود برای نبردهای حقوقی علیه ماسک معرفی کرده؛ شرکتی که استراتژی «قرص سمی» را ابداع کرده است. (قرص سمی یک مکانیزم دفاعی است که با جلوگیری از خرید مقدار مشخصی از سهام شرکت سعی می‌کند خریدار را از تصاحب کمپانی منصرف کند.)

این شبکه اجتماعی ابتدا با استفاده از این استراتژی قصد داشت تا از خریداری شدن توسط ثروتمندترین فرد جهان جلوگیری کند.

در مقابل ایلان ماسک از شرکت "کوئین امانوئل اورکوهارت اند سالیوان" کمک می‌گیرد که دفاع موفق در برابر یک ادعای افترا در سال ۲۰۱۹ داشته و نماینده وی در یک پرونده شکایت سهامدار علیه اقدام ماسک برای خصوصی کردن شرکت تسلا در سال ۲۰۱۸ است.

دِلاویر خانه بیش از ده‌ها شرکت سهامی عام آمریکا از جمله توییتر و بیش از ۶۰ درصد از ۵۰۰ شرکت فورچون است. در دادگاه دِلاویر، قضات که کارشناسان حقوقی کسب و کار هستند، به پرونده‌ها بدون هیات منصفه رسیدگی می‌کنند و نمی‌توانند حکم پرداخت خسارت تنبیهی را صادر کنند. بر اساس مبارزات حقوقی قبلی مربوط به پرونده‌های ادغام شرکت‌ها، چنین پرونده‌ای ممکن است چند ماه طول بکشد و اغلب به توافق خارج از دادگاه برای اجتناب از کشمکش بیشتر منجر می‌شود.

ارزش سهام توییتر در معاملات رسمی با ۵.۱ درصد کاهش، به ۳۶.۸۱ دلار رسید و پس از پایان فعالیت بازار، ۴.۸ دیگر کاهش یافت و به حدود ۳۵ دلار رسید.

پایان/

۲۰ تیر ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۰
کد خبر: 20360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 10 =