ماسک پشت «بیت‌کوین» را خالی کرد

شرکت خودروهای برقی تسلا اعلام کرد که «ایلان ماسک» ۷۵ درصد از دارایی بیت کوین خود را فروخته است.

به گزارش تحریریه، بر اساس آخرین گزارش درآمد شرکت خودروسازی تسلا، «ایلان ماسک» مالک این شرکت حدود سه چهارم بیت کوین های خود را نقد کرده است و ۹۳۶ میلیون دلار را به ترازنامه خود اضافه نمود.

این شرکت در گزارش مالی خود فاش کرد: در پایان سه ماهه دوم، تقریباً ۷۵ درصد از خریدهای بیت کوین خود را به ارز فیات تبدیل کرده است.

ایلان ماسک، مدیرعامل این شرکت در روز چهارشنبه در جریان تماسی که با سرمایه گذاران تسلا داشت، تاکید کرد که این فروش نباید به عنوان حکمی در مورد بیت کوین تلقی شود. او توضیح داد که این حرکت برای افزایش نقدینگی به دلیل هراس از وضعیت نامشخص قرنطینه‌ های کووید در چین ضروری بود.

طبق گزارشات قبلی، تسلا در سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ در مجموع ۱.۵ میلیارد دلار در بیت کوین سرمایه گذاری کرد و طبق گفته شرکت تحلیلی CoinGecko، دومین دارنده ارز دیجیتال در دنیای شرکت ها شد. این شرکت حتی اعلام کرد که بیت کوین را به عنوان پرداخت برای خودروهای خود می پذیرد، اما ماسک دو ماه بعد به طور ناگهانی تصمیم خود را تغییر داد و دلیل آن را نگرانی های زیست محیطی عنوان کرد.

ماسک به سرمایه‌گذاران اطمینان داد: ما هیچ یک از دوج‌کوین‌های خود را نفروخته‌ایم.

وی اضافه کرد که علیرغم اینکه تسلا حدود ۱۰۶ میلیون دلار ضرر کرده اما همچنان آماده افزایش دارایی‌های ارزهای دیجیتال خود در آینده است.

ارزش بیت کوین به حدود ۲۳۰۰۰ دلار سقوط کرده است اما پس از توضیحات ماسک تا حدودی ترمیم شد. تصمیمات و اظهارات این میلیاردر در موارد متعددی در گذشته بر ارزش بیت کوین، دوج کوین و سایر ارزهای دیجیتال تأثیر گذاشته بود. 

برخی از سرمایه گذاران کریپتو او را به دستکاری بازار ارزهای دیجیتال با پیام هایش در توییتر متهم کردند.

پایان/

۳۰ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰
کد خبر: 20557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 9 =