پروژه تراشه‌های مغزی ایلان ماسک

«ایلان ماسک» سعی دارد برای تکمیل پروژه تراشه های مغزی خود یک شرکت رقیب پیشرو را خریداری کند.

گزارش تحریریه، خبرگزاری «رویترز» نوشت، «ایلان ماسک» مالک تسلا و اسپیس ایکس و فعال حوزه فناوری، در حال بررسی سرمایه گذاری در شرکت Synchron است که به عنوان یک توسعه دهنده تراشه های مغزی با شرکت Neuralink ماسک در حال رقابت است.

ماسک در هفته‌های اخیر با «توماس آکسلی» بنیان‌گذار و مدیرعامل Synchron تماس گرفته است تا با وی در مورد یک سرمایه‌گذاری احتمالی مذاکره کند. البته هنوز این مذاکرات نهایی نشده است و مشخص نیست که آیا توافقی انجام خواهد شد یا خیر.

Elon Musk's long-standing vision to integrate A.I. into human brain

سینکرون (Synchron) که در شهر نیویورک مستقر است و گفته می شود چند قدم جلوتر از Neuralink در کسب تاییدیه نظارتی برای آزمایش ایمپلنت‌های مغزی خود بر روی بشر است. این شرکت سال گذشته از سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) چراغ سبز دریافت کرد.

البته شرکت فوق قبل از آن آزمایش‌های انسانی را روی چهار نفر در استرالیا انجام داد و اعلام کرد داده‌های ارزشمندی را برای آزمایش‌های آینده جمع‌آوری کرد.

ایلان ماسک هم بارها به آزمایش‌های انسانی برای Neuralink در آینده نزدیک اشاره کرد، اما هنوز مجوز استفاده از آن را دریافت نکرده است و مشخص نیست که شرکت وی در حال حاضر در کجای این فرآیند قرار دارد. بر خلاف شرکت Synchron، پروژه نصب شرکت Neuralink به یک عمل جراحی بزرگ شامل بریدگی در جمجمه نیاز دارد و به همین دلیل روند آن کندتر پیش می رود.

Elon Musk AI Brain Chip Startup & Elon Musk Neuralink

به گزارش رویترز، این نخستین مذاکره بین ماسک بو یک شرکت رقیب فناوری مغز نیست زیرا او در سال ۲۰۲۰ با شرکت پارادرومیکز هم گفت وگو کرد. با این حال، این مذاکرات از آن زمان قطع شد.

در هر صورت Neuralink یک شرکت بسیار بزرگتر است که دارای ۳۰۰ کارمند بوده و از زمان تاسیس خود در سال ۲۰۱۶ حدود ۳۶۳ میلیون دلار سرمایه گذاری کرده است. Synchron هم در همان سال راه اندازی شد، حدود ۶۰ کارمند دارد و تاکنون مبلغ به مراتب کمتر ۶۵ میلیون دلاری را از سرمایه گذاران جذب کرده است.

پایان/

۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۵
کد خبر: 21201

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =