شکست سنگین ایلان ماسک در دادگاه

به نقل از برخی منابع، موسس اسپیس ایکس و تسلا در اولین دادگاه از توییتر شکست خورده است.

به گزارش تحریریه، مدتی پیش ایلان ماسک موفق شد شبکه اجتماعی توییتر را خریداری کند، اما مدتی بعد زیر قرارداد زد و از خرید توییتر منصرف شد. پس از آن دعوای حقوقی بین این پلتفرم اجتماعی با ایلان ماسک، صاحب شرکت‌های تسلا، اسپیس ایکس و کارآفرین میلیاردر آغاز شد. این نخستین باری است که ماسک نمی‌تواند پیروز میدان شود و باید دید آیا در آینده می‌تواند در این دعاوی برنده شود یا خیر!

پس از این که ماسک توییتر را خریداری کرد، متعهد شد که ۴۴ میلیارد دلار به صاحبان آن بپردازد، اما بارها بر سر این که خریدار این شبکه اجتماعی است یا نه، تعلل کرده بود و همین باعث شد تا توییتر در آن زمان خساراتی را متحمل شود. بعد از آن قاضی یکی از دادگاه‌های ایالت دلاور بالاخره پذیرفت که این پرونده را با سرعت بیشتری پیگیری کند.

قاضی این پرونده کاتلین سنت جی مک کورمیک است که در ایالت دلاور و در دادگاه صدارت عظمی انجام وظیفه می‌کند. وقتی مدیران توییتر از ماسک به خاطر ضرر و زیان‌هایی که به این شرکت وارد کرده، شکایت کردند او از قاضی دادگاه خواست تا جلسه دادگاه را برای دو هفته بعد از شروع ماه فوریه تعیین کند، اما کاتلین مک کورمیک این خواسته موسس تسلا را رد کرد و جلسه رسیدگی را برای روز پنجم پاییز تعیین کرد.

در این شکایت مدیر توییتر بیان داشته که همزمان با خروج ماسک از قرارداد خرید توییتر، ارزش سهام این شرکت افت محسوسی پیدا کرده و به کلی ضرر و زیان بسیاری متحمل شده‌اند. اغلب کارشناسان حقوقی که ماجرای این پرونده را می‌دانستند معتقد بودند ماسک شانسی برای پیروزی در این پرونده ندارد و موضع وی ضعف است.

همچنین قاضی دادگاه وقتی درخواست ماسک و وکلای او را شنید تأکید کرد که استدلال‌های موسس اسپیس ایکس جالب و قانع کننده نیست و خاطرنشان ساخت که وکلای این کارآفرین برجسته گمان می‌کنند دادگاه نمی‌تواند سریعا به پرونده توییتر رسیدگی کند، در صورتی که آنها توانایی‌های دادگاه ویلمینگتون را دست کم می‌گیرند.

به گفته مک کورمیک، ماسک در حال ایجاد جوی در توییتر است که مردم را نسبت به این شبکه اجتماعی بی‌اعتماد کند. وی ادامه داد واقعیت این است که تأخیرهای مستمر در این دادرسی، خطر آسیب قریب‌الوقوع را برای این شرکت به همراه دارد. وکلای طرفین در این جلسه رسیدگی صحبت کردند و هنگامی که وکیل توییتر شروع به سخنرانی کرد قاضی از او سوالی نکرد منتها هنگامی که وکیل ماسک به همکار خود توهین کرد، مک کورمیک به عنوان قاضی دادرسی او را مورد مواخذه قرار داد.

قاضی تأکید کرد پرونده‌های بسیاری وجود دارند که به سرعت رسیدگی می‌شوند و به نتیجه می‌رسند، اما وکیل ایلان ماسک می‌گفت پرونده‌ای داشته که یک سال طول کشیده تا به سرانجام مشخصی برسد. البته قاضی به این وکیل عجول توضیح داد که در آن زمان همه‌گیری کرونا وجود داشته و همه چیز با تأخیر انجام می‌شده است.

بعد از این که توییتر این جلسه را برد، سهام آن حدود ۵.۴ درصد رشد کرد و همچنین در حوالی بعد از ظهر ۲.۴ درصد دیگر رشد داشت و به قیمت ۳۹.۳۲ دلار رسید. روزی که ایلان ماسک در یک توییت از توقف معامله توییتر صحبت کرد، ارزش سهام این شرکت حدود ۲۲ درصد ریزش داشت.

در همین حین وکلای توییتر اعلام کردند در صورتی که چهار روز زمان به آنها داده شود می‌توانند ثابت کنند که ایلان ماسک باید به توافقاتش عمل کند. بنابراین توییتر هفته گذشته اقدام به طرح دعوا کرد تا بدین ترتیب حق خود را بگیرد. حالا ماسک موظف شده تا تعهدات خود را انجام دهد و به نظر می‌رسد شکست خورده است.

منبع: گجت نیوز

پایان/

۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۰
کد خبر: 20679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =