تحریم تراشه‌ای واشنگتن علیه پکن

«بلومبرگ» گزارش داد ده‌ها شرکت فناوری چین در فهرست سیاه تحریم های دولت آمریکا قرار گرفتند.

به گزارش تحریریه، تارنمای شبکه خبری «بلومبرگ» گزارش داد که دولت جو بایدن ایالات متحده، قصد دارد شرکت های چینی بیشتری را در لیست سیاه قرار دهد.

شرکت بزرگ تراشه ساز Yangtze Memory Technologies و بیش از ۳۰ شرکت چینی دیگر در لیست سیاه تجاری واشنگتن قرار می گیرند تا از خرید برخی قطعات آمریکایی منع شوند.

منابع به این رسانه اظهار داشتند که وزارت بازرگانی ایالات متحده این شرکت ها را تا اوایل هفته به فهرست به اصطلاح نهادها اضافه خواهد کرد.

تحریم تراشه‌ای واشنگتن علیه پکن

بر اساس این گزارش، دسترسی شرکت‌های موجود در این فهرست برای خرید فناوری از تامین‌کنندگان آمریکایی بسته می ‌شود مگر اینکه مجوز صادرات خاصی را دریافت کنند. واشنگتن قبلاً از محدودیت‌های مشابهی برای غول فناوری چینی هوآوی و سایر نهادها به بهانه بروز خطراتی برای امنیت ملی آمریکا، استفاده کرده است.

پکن در پاسخ به این اقدامات، کاخ سفید را مورد انتقاد قرار داد و تاکید کرد که این اقدامات زنجیره تامین را مختل کرده است.

«وانگ ونبین» سخنگوی وزارت امور خارجه چین هم به خبرنگاران گفت که ایالات متحده همکاری اقتصادی را سیاست زده و تسلیحاتی کرده است. وی قول داد که دولت متبوعش اقداماتی را برای محافظت از حقوق شرکت های آسیب دیده انجام می دهد.

تحریم تراشه‌ای واشنگتن علیه پکن

تنش ها بین ایالات متحده و چین، دو اقتصاد بزرگ جهان، در حال افزایش است زیرا آنها برای تسلط بر فناوری های کلیدی از جمله تراشه و نیمه هادی ها رقابت می کنند.

در ماه اکتبر، دولت بایدن از مجموعه محدودیت‌های گسترده‌ای بر توانایی چین برای خرید نیمه‌رساناها و تجهیزات ساخت تراشه پرده برداری کرد و شرکت YMTC و سایر شرکت‌ ها را برای بررسی بیشتر در فهرستی سیاه قرار داد.

پایان/

۲۵ آذر ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۰
کد خبر: 23268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 3 =