افزایش عجیب نرخ بهره در اروپا

بانک مرکزی اتحادیه اروپا درحالی نرخ بهره را دوبرابر پیش بینی ها افزایش داد که می گوید احتمال افزایش بیشتر آن مطرح شده است.

به گزارش تحریریه، بانک مرکزی اروپا (ECB) روز پنجشنبه برای اولین بار در ۱۱ سال گذشته نرخ بهره را افزایش داد. قبل از این پیش بینی می شد این نهاد مالی اروپایی  افزایش ۲۵ واحدی در نرخ بهره را به تصویب برساند اما به یک باره این میزان را دوبرابر و اعلام کرد که برخلاف اظهارات قبلی نرخ بهره را ۵۰ واحد افزایش می دهد.

بانک مرکزی اتحادیه اروپا در اطلاعیه خود اعلام کرد: بر اساس تعهد قوی شورای حاکم در زمینه ثبات قیمت‌ها، این شورا گام ‌های کلیدی بیشتری را برای اطمینان یافتن از بازگشت تورم به هدف ۲ درصدی خود در میان مدت بر می دارد.

در این اطلاعیه آمده است: شورای حاکم تصمیم گرفت سه نرخ بهره کلیدی بانک مرکزی اروپا را ۵۰ واحد افزایش دهد.

طبق اعلام بانک مرکزی اروپا، این تصمیم بر پایه ارزیابی به‌روز ریسک‌ های تورمی اتخاذ شده است و این شورا صلاح دیده است تا در مسیر عادی‌ سازی نرخ‌ های سیاستی، گام نخست بزرگ تری را نسبت به آنچه در جلسه قبلی نشان داده بود، بردارد.

رگولاتوری همچنین خاطرنشان کرد: امکان افزایش بیشتر نرخ‌ بهره باز هم وجود دارد. این موضوع در جلسات آتی شورا با توجه به شاخص‌ های تورم تصمیم‌ گیری خواهد شد.

پایان/

۳۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰
کد خبر: 20572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =