احساس خشم در بین مردم ایران

مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) اسفند ماه 1400 طرح «سنجش احساس خشم مردم ایران» را با حجم نمونه 2088 نفر از ساکنین مناطق شهری و روستایی به صورت تلفنی اجرا کرده است.

به گزارش تحریریه، مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) اسفند ماه 1400 طرح «سنجش احساس خشم مردم ایران» را با حجم نمونه 2088 نفر از ساکنین مناطق شهری و روستایی به صورت تلفنی اجرا کرده است.

در این نظرسنجی که نظرات افراد بالای 18 سال در آن مورد سنجش قرار گرفته، پاسخگویان در سه محور «حالت خشم»، «صفت خشم» و «کنترل خشم» مورد ارزیابی قرار گرفته‌­اند.

مهمترین یافته‌های این نظرسنجی از این قرار است:

براساس نتایج به‌دست‌آمده، 33.6 درصد از پاسخگویان اظهار کرده‌اند که به میزان زیاد یا کاملاً موافقند که «معمولاً زود از کوره در می‌روند»، 15.2 درصد گفته‌اند که اطرافیانشان آنان را فردی عصبانی می‌دانند، 23.4 درصد در زمان عصبانیت شروع به داد و فریاد می‌کنند، 5.1 درصد اقدام به پرتاب کردن یا شکستن اشیا می‌کنند، 3.6 درصد گفته‌اند هنگام عصبانیت طرف مقابلشان را مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند، 31.4 درصد گفته‌اند در صورتی که دیگران رفتار خشمگین با آن‌ها داشته باشند، رفتار متقابل را در پیش می‌گیرند و همچنین 11.3 درصد اشاره کرده‌اند که احساس می‌کنند در همین لحظه از دست کسی یا چیزی عصبانی هستند.

پایان/

۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۰
کد خبر: 20664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =