یارانه تسهیلات مسکن باید از محل صندوق ملی مسکن تامین شود

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: بر اساس قانون جهش تولید مسکن یارانه تسهیلات حوزه مسکن تنها باید از محل صندوق ملی مسکن تامین شود و از محل دیگر امکان تامین آن وجود ندارد.

به گزارش تحریریه، سید مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه، در تشریح نشست امروز ( دوشنبه 10 مردادماه ) کمیسیون اقتصادی در خصوص بررسی آخرین وضعیت تامین مالی تولید مسکن در اجرای قانون جهش تولید و تامین مسکن با حضور وزیر راه و شهرسازی و رئیس کل بانک مرکزی، گفت: نشست‌ در راستای تعامل با مجلس و تبادل اطلاعات و بررسی نقاط نیازمند به بازبینی قوانین وضع شده،برگزار شد و سازمان و برنامه و بودجه روی منابع و مصارف تمرکز دارد و این جلسه به حوزه مسکن اختصاص داشت.

معاون رئیس جمهور در خصوص گره تامین مالی قانون جهش تولید مسکن، عنوان کرد: بخشی از مسائل به تسهیلات ارتباط دارد که شورای پول و اعتبار آن را تصویب و به بانک‌ها ابلاغ می‌کند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از بحث‌های مطرح شده در نشست امروز در خصوص یارانه تسهیلات حوزه مسکن بود که بر اساس قانون جهش تولید مسکن یارانه تسهیلات حوزه مسکن تنها باید از محل صندوق ملی مسکن تامین شود و از محل دیگر امکان تامین آن وجود ندارد.

میرکاظمی با اشاره به اینکه قانون در سال جاری این امکان را نداده است تا یارانه تسهیلات مسکن به بدهی دولت به بانک‌ها تبدیل شود، ادامه داد: حتما باید یارانه تسهیلات حوزه مسکن را تامین کنیم تا مابه‌‎التفاوت بین سود 18 تا 5 درصدی آن پرداخت گردد.

پایان/

۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۰
کد خبر: 20810

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 3 =