ابلاغ سند ویژگی ها و مشخصات فنی پایانه های فروشگاهی -حافظه مالیاتی

سند ویژگی ها و مشخصات فنی پایانه های فروشگاهی -حافظه مالیاتی و اسناد پیوست از سوی سازمان امور مالیاتی کشور ابلاغ شد.

به گزارش تحریریه، به نقل از رئیس مرکز تنظیم مقررات نظام پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان، بخشنامه‌ای از سوی رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با عنوان «سند ویژگی ها و مشخصات فنی پایانه های فروشگاهی حافظه مالیاتی و اسناد پیوست» برای استفاده مودیان و شرکتهای معتمد ارائه کننده خدمات مالیاتی ابلاغ شد.

این بخشنامه که در راستای ابلاغ ویژگی ها و مشخصات فنی پایانه های فروشگاهی- حافظه مالیاتی است در اجرای تبصره( ۳) ماده (۳) قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان صادر گردیده در خصوص سند ویژگیها و مشخصات فنی پایانه های فروشگاهی از جمله " ویژگی ها و مشخصات فنی پایانه های فروشگاهی - حافظه مالیاتی" ، " دستورالعمل نحوه صدور صورتحساب الکترونیکی" ، " قالب شناسه یکتای حافظه مالیاتی و شماره منحصربه‌فرد مالیاتی " و " دستورالعمل فنی نحوه اتصال به سامانه مودیان" تنظیم گردیده و جهت اجرا ابلاغ شده است.

برزگری با اشاره به اینکه این بخشنامه در اجرای مصوبه کارگروه راهبری سامانه مودیان با تایید وزاری محترم امور اقتصادی و دارایی و ارتباطات و فناوری اطلاعات صادر شده است تاکید کرد: در انجام امور مربوط به قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان، اشخاص مشمول می بایست نسبت به اجرای مفاد آن اقدام نمایند.

گفتنی است سامانه مودیان از تیرماه سال جاری کار خود را آغاز نموده و اشخاص مشمول می توانند از قسمت عضویت در کارپوشه اختصاصی خود شناسه حافظه مالیاتی را برای صدور صورتحساب الکترونیکی کلیه مبادلات اقتصادی اخذ نمایند. همچنین اشخاص مشمول می توانند برای اجرای قانون فوق از خدمات شرکت های معتمد ارائه دهنده خدمات مالیاتی استفاده نمایند. شناسه حافظه مالیاتی از سوی سازمان امور مالیاتی کشور و از طریق قسمت عضویت کارپوشه در اختیار صاحبان پرونده های مالیاتی قرار می گیرد که این اشخاص با استفاده از آن می توانند صورتحساب های الکترونیکی خود را صادر نمایند.

پایان/

۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۰
کد خبر: 20856

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 10 =