حواشی بی‌پایانِ «پتروشیمی الف»؛ چرا نام «ع.ج» از فهرست بررسی‌ نهادهای نظارتی و قضایی کنار گذاشته شد؟ 

سوال مهم این است که چرا به یک باره نام «ع.ج» از فهرست بررسی‌ نهادهای نظارتی و قضایی کنار گذاشته شده است؟ 

به گزارش تحریریه، براساس شنیده‌ها، در پرونده تشکیل شده در یک نهاد نظارتی مرتبط با حقوق‌های نجومی در «پتروشیمی الف»، در بخش مرتبط با یکی از اعضای هیات مدیره «پتروشیمی الف»، موضوع «چگونگیِ تخفیف ویژه به شخص خود در واگذاری خانه‌هایِ سازمانی، زد و بند و محول کردن پروژه به پیمانکارانِ خودی، چگونگی خرید زمین پروژه و ...» موارد متعددی کشف و لحاظ شده که علی‌رغم شلوغ‌کاری و مانور این فرد (ع.ج) روی موضوعِ عدم دریافت حقوق نجومی، نشان‌دهنده ابعاد دیگر این پرونده است.

اطلاعات دریافتی منابع ما نشان می‌دهد فردی به‌نام «نصر... -خ» که وی نیز دارای پستِ ورزشی(!) در این پتروشیمی است، فرد پشت‌پرده مالی این عضو هیات مدیره بوده و اصطلاحا قلّک یا کارچاق‌کن این عضو هیات مدیره است. 

نهادهای امنیتی و قضایی در این خصوص می‌توانند نوع رابطه، میزان دارایی، سفرهای هم‌زمان داخلی و خارجی، میزان ورودی و خروجی مالی، تعداد املاک و دارایی‌هایِ «ن-خ» را که رقم قابل توجهی است و عملا فرد پشت‌پرده مالی «ع.ج» به حساب می‌آید را مورد بررسی دقیق‌تر قرار بدهند. 

در همین رابطه گفته می‌شود سرپرست فعلی این پتروشیمی (ی.م)، علی‌رغم عملکرد مطلوب در حوزه فعالیت حرفه‌ای خود، متاسفانه تحت تاثیر این عضو فاسد هیات مدیره «ع.ج»، قرار داشته و عملکرد خود در عرصه فعالیت و تصمیم‌گیری را به نظرات غیرحرفه‌ای این فرد (ع.ج) موکول کرده و در آخرین مورد، برای این متهم، که دارای پرونده باز و چندگانه در چند نهاد قضایی و امنیتی‌ است، یک پست سازمانی حساس در نظر گرفته است.

گفتنی است این عضو هیات مدیره طی اتصالات ناسالم توانسته بود در ماه پایانی سال ۱۴۰۰ با ارتباط‌گیری با افراد ذی‌نفوذ در نهادهای نظارتی، نام خود را از فهرست افراد تحت بررسی نهادهای نظارتی و امنیتی خارج کند.

پایان/

۱۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۰
کد خبر: 20865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =