جنگ دموکرات‌ها با قانون الهی

سناتورهای دموکرات و جمهوریخواه بر سر اینکه چه کسی می تواند باردار شود با هم درگیر شده اند.

به گزارش تحریریه، رسانه های آمریکایی نوشتند، همه دموکرات‌ها به طور هماهنگ علیه اصلاحیه‌ای رأی دادند که حاملگی را فقط متختص زنان تعریف می‌کند. این اقدام در برابر جمهوری خواهان سنای ایالات متحده صورت گرفت که سعی کردند با ارائه این اصلاحیه حق بارداری را تنها به زنان بیولوژیک اعطا کنند.

طبق گزارش ها، به نظر می‌رسد که حزب جمهوری‌خواه در این مبارزه شکست خورد، زیرا همه دموکرات‌های سنا علیه محدودیت حق بارداری دولت فدرال رای دادند. رای حزبی در سنا به طور مساوی و ۵۰ به ۵۰ تقسیم شد و در نتیجه کار به محاسبه رای «کامالا هریس» معاون رئیس جمهور رسید که وی با دادن رای علیه این اصلاحیه، از تعریف بارداری به عنوان یک پدیده بیولوژیکی و زنانه خودداری کرد.

سناتور «مارکو روبیو» از فلوریدا که این اصلاحیه را ارائه کرده بود، گفت تامین مالی فدرال باید این واقعیت را منعکس کند که فقط زنان می توانند باردار شوند. متأسفانه، به نظر می رسد که همکاران دموکرات من در نهایت به «علم» اعتماد ندارند.

وی در پیامی عنوان داشت: از آنجایی که فقط زنان بیولوژیک می توانند باردار شوند، من اصلاحیه ای را برای محدود کردن برنامه های بارداری فدرال تنها برای زنان ارائه کردم که همه ۵۰ دموکرات سنا به آن رای منفی دادند.

روبیو استدلال کرد که در طول ۵۵۰۰ سال تاریخ بشر، فقط زنان از نظر بیولوژیکی باردار شده اند. بنابراین، تنها کاری که من سعی می کنم انجام دهم این است که مطمئن شوم قانون فدرال واضح است. هر بارداری که تا به حال وجود داشته در یک زن بیولوژیک بوده است و  قوانین فدرال ما منعکس کننده آن هستند. برنامه های بارداری ما نیز تنها برای افرادی در دسترس باید باشد که قادر به باردار شدن هستند.

سناتور «پتی موری» از واشنگتن، روبیو را به دلیل ارائه این اصلاحیه بارداری در زمانی که دموکرات ها در تلاش بودند قانون کاهش تورم بایدن را تصویب کنند، مورد انتقاد قرار داد و گفت: زمانی که ما در این کشور با چالش هایی روبرو هستیم و به رای دهندگان خود کمک می کنیم تا هزینه ها را کاهش دهند، این افتضاح است که جمهوری خواهان تلاش می کنند بارداری را تعریف کنند.

او گفت که همزمان، جمهوری‌خواهان با اعمال ممنوعیت‌های دولتی «بی‌رحمانه و شدید» سقط جنین، زنان را مجبور به باردار ماندن می‌کنند.

گفتنی است دموکرات ها با هدف جلب نظر و رای افکار عمومی آمریکا سعی می کنند از زبان غیر جنسیتی در اسناد دولتی استفاده کنند به عنوان نمونه آن ها به جای مادر نوزاد از واژه فرد شیرده استفاده می کنند. این اقدام آن ها همه هویت های جنسیتی را شامل شده است. 

پایان/

۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۰
کد خبر: 20963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 12 =