سرقت ۱۰۰ میلیارد دلاری نفت

از آغاز بحران تاکنون، ایالات متحده بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار نفت سوریه را به سرقت برده است.

به گزارش تحریریه، تارنمای «Cradle» به نقل وزارت نفت سوریه، واشنگتن بیش از ۸۰ درصد از تولید نفت سوریه را در روز می دزدد و از این نظر تاکنون بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار ضرر به این کشور وارد کرده است.

وزارت نفت سوریه چند روز قبل بیانیه ای منتشر کرد و در آن نیروهای اشغالگر آمریکایی در سوریه را به سرقت بیشتر نفت این کشور متهم کرد.

در بیانیه وزارت نفت آمده است: میزان تولید نفت سوریه در نیمه اول سال ۲۰۲۲ بالغ بر ۱۴.۵ میلیون بشکه با میانگین تولید روزانه ۸۰.۳ هزار بشکه بوده که روزانه ۱۴.۲ هزار بشکه به پالایشگاه ها تحویل شده است.

سرقت ۱۰۰ میلیارد دلاری نفت

در ادامه این بیانیه آمده است که نیروهای اشغالگر آمریکا و مزدوران آن ها (نیروهای سوریه دموکراتیک مورد حمایت واشنگتن)، هر روز بالغ بر ۶۶ هزار بشکه نفت از میادین اشغالی در شرق سوریه را به سرقت می برند. این میزان نفت معادل ۸۳ درصد از تولید روزانه نفت سوریه است.

بر اساس داده‌های این وزارتخانه، بخش نفت سوریه از ابتدای جنگ تا اواسط سال جاری، در نتیجه عملیات سرقت نفت آمریکا حدود ۱۰۵ میلیارد دلار متحمل خسارت شده است.

همچنین در این بیانیه آمده است که در کنار خسارت های مالی وارد شده به بخش نفت، ۲۳۵ سوری در این میادین کشته شدند. همچنین عملیات امریکایی ها در میادین نفتی ۴۶ مجروح و ۱۱۲ ربوده داشته است.

سرقت ۱۰۰ میلیارد دلاری نفت

در ۱۰ اوت، فیلمی هوایی از سوریه منتشر شد که نشان می‌داد کاروانی از کامیون‌هایی که توسط ارتش آمریکا حمایت می‌شوند، نفت سرقتی سوریه را به مقصد عراق از مسیر رقه قاچاق می‌کنند.

منابع محلی در استان حسکه سوریه در ۶ اوت گزارش دادند که ارتش آمریکا ده‌ها تانکر نفت را غارت کرده و به خارج از این کشور منتقل کرده است. نزدیک به ۲۰۰ کامیون نفتکش پر از نفت غارت شده تنها در ماه ژوئیه توسط نیروهای آمریکایی به خارج از سوریه منتقل شدند. واشنگتن رویه خود را برای سرقت منابع نفت سوریه به خارج از این کشور را تشدید کرده است.

تا ماه آوریل، شرکت آمریکایی دلتا کرسنت انرژی (DCE) در شمال شرق سوریه به عنوان بخشی از تعهد ترامپ برای کنترل نفت سوریه به کردها همکاری می کرد.

پایان/

۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۵
کد خبر: 21056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 7 =