همکاری تویوتا و ب ام و برای تولید شاسی بلندهای هیدروژنی

هیدروژن، فراوان ترین عنصر گیتی است و به عنوان سوخت همیشه سر زبان ها بوده اما هیچگاه به جایگاه واقعی خود نرسیده است. با شروع گذار از بنزینی به برقی و رشد انفجارگونه ی باتری خودروهای برقی، سوخت هیدروژن به دلیل امکان ذخیره در پیل های سوختی همچنان گزینه ی مورد تأکید تویوتا است.

به گزارش تحریریه، با این که بحث اصلی در باره آینده خودروها، گسترش خودروهای تمام برقی است شکل گرفتن یک همکاری بین دو غول آلمانی و ژاپنی در زمینه تولید خودروهای هیدروژنی شایان توجه است. تقریباً همه خودروسازان بزرگ دنیا طرح های تحقیقاتی و حتی خودروهای طراحی شده در زمینه پیل سوختی و سوخت های هیدروژنی دارند. خود ب ام و خودروی V-12 مجهز به قوای محرکه هیدروژن7 و تویوتا برند میرای Mirai خود را به خودروهای هیدروژنی اختصاص داده اند.

ب ام و سالیان سال است که از هیدروژن به عنوان بهترین سوخت برای خودرو دفاع می کند، [هر چه باشد خورشید هم این همه انرژی را با سوزاندن هیدرژن ایجاد می کند!] اما به دلیل ترندهای جهانی خودروهای تمام برقی را نیز در دستور کار خود دارد مثل مدل های iX، i4، و i7. تویوتا که اول بار هیبریدی ها را با فروش سونامی وار پریوس در دنیا جا انداخت، قرار است در مقابل چشم منتقدان و شکاکان تولید و عرضه خودروهای هیدروژنی در سال 2025 روند صعودی بگیرند. سابقه همکاری تویوتا و ب ام و به تعامل آنها در تولید خودروی Z4 ب ام و و سوپرای تویوتا در زمینه های نوآوری و کسب و کار مشترک باز می گردد.

ب ام و مثل سایر خودروسازان مطرح دنیا در زمینه ساخت خودروهای برقی، رقابت جویانه و ستیزه جویانه عمل نکرده است اما پیتر نوتا، مدیر فروش ب ام و گفته است که برنامه ی این خودروساز آلمانی آن است که تا سال 2030 حداقل 50 درصد از تولیداتش خودروهای برقی باشند و همین حالا هم می تواند 2 سال زودتر به این برنامه برسد. با این حال در هیچیک از این دو خودروساز، هیدروژن به عنوان سوخت، هدف غایی نبوده است اما به هر حال هر دو خودروساز می دانند که سیاست گذاران کشورهایشان در حال سرمایه گذاری روی این نوع سوخت هستند. برای مثلا در آلمان، دولت میلیاردها دلار برای اشاعه سوخت هیدروژن سرمایه گذاری کرده است. از این رو ب ام و خود را برای تولید شاسی بلند هیدروژنی iX5 آماده می کند.

به احتمال زیاد در حمل و نقل پایدار آینده، هیدروژن به عنوان سوخت یکی از گزینه های جدی خواهد بود.

منبع: سایپانیوز

پایان/

۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۰
کد خبر: 21142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 11 =