در صورت امضای برجام میتوانیم با کمک شرکای اروپایی به صنعت خودرو کمک کنیم!

معاون صنایع حمل و نقل وزیر صمت گفت: نباید صنعت خودرو در ایران را یک صنعت ۵۰ ساله بدانیم چرا که این صنعت در دهه ۶۰ به دلیل جنگ تحمیلی عملا تعطیل بوده و در واقع میتوان گفت خودروسازی ایران مربوط به ۲۵ سال پیش است.

به گزارش تحریریه، منوچهر منطقی معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت با حضور در رویداد روایت صنعت تحول خودرو با ارائه مباحث تخصصی و آموزشی در مورد معنای دانش بنیانی شدن صنعت خودرو و همچنین رویکرد وزارت صمت در خصوص خودروی آینده به ترسیم افق پیش رو در حوزه این صنعت پرداخت.

وی با اشاره به سیر تحول پیوسته توسعه صنعت خودرو در کشور گفت: نباید صنعت خودرو در ایران را یک صنعت ۵۰ ساله بدانیم چرا که این صنعت در دهه ۶۰ به دلیل جنگ تحمیلی عملا تعطیل بوده و در واقع میتوان گفت خودروسازی ایران مربوط به ۲۵ سال پیش است.

معاون صنایع حمل و نقل وزیر صمت با بیان اینکه باید در مسیر هم افزایی پلتفرم ها تلاش کرد، گفت: هم افزایی یعنی اینکه خودروسازان یک کشور یک مجموعه تأمین داشته باشند.

در ادامه منطقی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر تاثیر تحریم ها یا عدم آن در آینده این صنعت گفت: ما در این خصوص دو سناریو طراحی و همه امکان ها را بررسی کرده ایم. از این رو در صورت امضای برجام میتوانیم با کمک شرکای اروپایی به این صنعت کمک کنیم و در غیر این صورت یک سناریو داخلی داریم.

پایان/

۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰
کد خبر: 21149

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 12 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • کرامت الله سلیمی LT ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
      0 0
      برجام کثیف ترین بازی سیاسی در تاریخ ایران است. این مشکل مردم ایران است که با چنین سوژه هایی فریب می خورند. چنین سوژه هایی در نهایت تبدیل به یک تراژدی خواهند شد. دردناک ترین تراژدی واقعی در زندگی ایرانبان این است که از نور می ترسند نه تاریکی. داشتن عقل و فهمیدن واقعا چیزهای دردناکی هستند. . برای بیشتر مردم دانستن و فهمیدن به معنای زندگی سخت تر و مشکل تر است و ترجیح می دهند در نادانی و بی خبری به سر برند. و بی تفاوت باشند.