زشت ترین خودرو دنیا پرفروش ترین خودرو جهان شد!

در سه ماهه دوم سال 2022، بالاخره محققان و آمارگیران موفق شدند تا پرفروش‌ترین خودروهای جهان در سال 2021 را مشخص کنند.

به گزارش تحریریه،  این جستجو در 106 کشور از پنج قاره جهان انجام شده است که 99 درصد بازار خودرو جهانی را شامل می‌شوند. مدل‌هایی که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت، پرفروش‌ترین خودروهای جهان به ازای هر بخش در سراسر جهان هستند.

شاسی‌بلندها

پرفروش‌ترین شاسی بلند جهان در سال 2021 تویوتا راو 4 بوده است که در چین با نام Wildlander شناخته می‌شود. از این خودرو در سراسر جهان 1.13 میلیون دستگاه فروخته شد که نسبت به سال 2020، شش درصد رشد را نشان می‌دهد.

قیمت تویوتا راو 4 پرایم مدل 2021 در ارزانترین تریم آن یعنیSE  از 38100 دلار آغاز می شود تا کاملا مشخص شود کمپانی ژاپنی تاکید زیادی بر حفظ محدوده قیمت این محصول زیر 40 هزار دلار داشته است. البته در بالاترین حالت آپشن که با تریم XSE معرفی می شود؛ باید 50 هزار دلار برای پرایم کنار بگذارید.

پرفروش‌ترین خودروهای جهان

دومین شاسی بلند پرفروش سال 2021 هوندا CR-V بود که با آمار فروش 903000 دستگاه و سه درصد رشد نسبت به سال 2020 در رده دوم ایستاد. نیسان ایکس تریل با فاصله اندکی در جایگاه سوم ایستاد و پس از آن نیز مزدا CX-5، هاوال H6، فولکس واگن تیگوان و فورد کوگا قرار گرفتند.

پرفروش‌ترین خودرو جمع‌وجور سال

مدتی است که مشتریان به خرید خودروهای جمع‌وجور علاقه چندانی نشان نمی‌دهند و تنها در برخی کشورها خودروهای کوچک شانس فروش دارند. پرفروش‌ترین خودرو کوچک جهان در سال 2021 میلادی، اتومبیل چینی وولینگ هونگ گوانگ Mini EV است که عنوان پرفروش‌ترین خودرو الکتریکی در چین را نیز در اختیار دارد.

وولینگ یک شرکت چینی است که خیلی شناخته شده نبوده و در سال ۲۰۰۷ و نزدیکی مرز چین و ویتنام تأسیس شده است. نکته جالب اینکه شرکت‌های دیگری هم در ساخت مینی الکتریکی وولینگ دخیل هستند که شامل جنرال موتورز با سهم ۴۴ درصدی از این جوینت ونچر و سایک با سهم ۵۰.۱ درصدی است. ۵.۹ درصد سهام باقی مانده نیز به وولینگ رسیده است.

مینی الکتریکی یک خودروی میکرو سه درب بوده و اگرچه این دست خودروها به وفور در چین پیدا می‌شوند اما این خودرو اولین محصولی است که به موفقیتی واقعی دست یافته است. یکی از دلایل موفقیت وولینگ مینی الکتریکی به ماهیت آن مربوط می‌شود که در فرایند توسعه‌اش نهفته و ظاهراً این خودرو قرار بوده از صفر به منظور تولید در بازه زمانی یک‌ساله طراحی شود. مینی الکتریکی در مقایسه با خودروی سنگین‌تر اما شیک‌تر بائوجون E300 روش بازگشت به تجهیزات پایه را انتخاب کرده است. از جمله این موارد می‌توان به رینگ‌های ۱۲ اینچی و ظاهری بسیار جعبه‌ای اشاره کرد.

پرفروش‌ترین خودروهای جهان در هر بخش

رتبه دوم پرفروش‌ترین خودرو کوچک سال به فولکس واگن پولو اختصاص دارد که نسخه کوچکتری از فولکس واگن گلف است. سوزوکی سوئیفت و نویوتا یاریس در رتبه‌های سوم و چهارم قرار دارند، در حالی که جایگاه پنجم در اختیار سایپا تیبا، خودرو کوچک و ملی ایرانی تعلق دارد.

خودروهای کوچک

سدان‌های کوچک چندان در ایالات متحده محبوب نیستند و عمده مشتریان آن‌ها در اروپا ساکن هستند. تویوتا کرولا، نیسان سنترا و هوندا سیویک سه خودرو کوچک پرفروش در جهان هستند. فولکس واگن گلف نیز که زمانی پرفروش‌ترین خودرو سال بود، در سال 2021 رتبه 49 امین اتومبیل پرفروش سال را به خود اختصاص داد.

خودروهای لوکس

از بین خودروهای لوکس، بی ام و سری 3 با فروش 329000 دستگاه طی سال 2021 موفق شد تا رتبه اول این بخش را به خود اختصاص دهد. فروش این خودرو طی سال 2021 به سبب رشد تقاضا در آمریکا و آسیای شرقی 12 درصد افزایش یافت. برادر بزرگتر این خودرو یعنی بی ام و سری 5 با فروش 277000 دستگاه در رده دوم قرار گرفت.

بی ام و سری 5

رتبه سوم نیز به مرسدس بنز کلاس E اختصاص یافت که فروش 231000 دستگاه را در سال 2021 تجربه کرد. رتبه‌های بعدی نیز به ترتیب در اختیار مرسدس کلاس C، مرسدس کلاس S‌ و بی ام و سری 7 قرار گرفت.

خودروهای اسپرت

پرفروش‌ترین خودرو اسپرت سال 2021 میلادی فورد موستانگ بود که با وجود کاهش 15 درصدی فروش نسبت به سال 2020، همچنان رتبه اول را حفظ کرد. دوج چلنجر و پورشه 911 در رتبه‌های دوم و سوم قرار گرفتند و جایگاه‌های بعدی نیز به ترتیب در اختیار شورولت کوروت و مزدا CX-5‌ قرار گرفت.

فورد موستانگ 2021 از یک نسخه 480 اسب بخاری موتور 5 لیتری هشت سیلندر فورد با یک گیربکس شش دنده دستی یا 10 دنده اتومات استفاده می کند. به طور کلی نیز شاهد برخی تغییرات در طراحی بدنه، کابین و همچنین اضافه شدن برخی تجهیزات و تکنولوژی‌های روز به فورد موستانگ 2021 هستیم. قیمت مدل پایه اکوبوست از 28 هزار دلار شروع شده و مدل قدرتمند GT قیمت پایه‌ای برابر با 37 هزار دلار قرار است.

پایان/

۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۰
کد خبر: 19940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =