فورد آمریکا ایرانخودرو را الگوی خود قرار داد

شرکت خودروسازی فورد آمریکا همچون ایران خودرو مدعی شد که کمبود قطعات باعث شده است که این شرکت هزاران خودروی ناقص را به پارکینگ منتقل کند.

به گزارش تحریریه، «وال استریت ژورنال» نوشت، شرکت «فورد موتور» می گوید همچنان با کمبود قطعات مواجه است، به گونه ای که این بزرگترین خودروساز آمریکایی مجبور شده تا هزاران پیکاپ ناتمام خود را در پیست سابق مسابقات ناسکار در کنتاکی انبار کند.

در یک فیلم نشان داده شد که پارکینگ های عظیم در پیست سرعت کنتاکی در اسپارتا، ردیف به ردیف مملو از خودروهای جدید فورد است. رسانه‌های خودرویی همچون The Drive، این هفته گزارش دادند که خودروهای پنهان شده همگی ناقص و نیمه کاره هستند به نحوی که نمی‌توان آن‌ها را تکمیل یا برای مشتریان ارسال کرد، زیرا قطعات خاصی از آن ها در دسترس نیستند.

ظاهراً فورد در اواخر اوت شروع به حمل این خودروها به پیست سرعت فوق کردو از ماه اوت تا سپتامبر پارکینگ‌های خالی قبلی اکنون از وسایل نقلیه شده اند.

Kentucky Speedway - Viox and Viox

خودروسازان بزرگ از سال گذشته با کمبود طولانی تراشه های کامپیوتری دست و پنجه نرم می کنند. کمبود قطعات فورد اما بسیار گسترده است و از موتور برف پاک کن شیشه جلو تا سیستم های اطلاعات سرگرمی در آن ناقص است. «وال استریت ژورنال» گزارش داد که این شرکت حتی در لوگوی نمادین بیضی آبی و پلاک هایی که مدل های خودرو را شناسایی می کند هم کمبود دارد.

فورد در اوایل این هفته اعلام کرد که ۴۵۰۰۰ خودروی ناتمام موجودی دارد که به دلیل کمبود قطعات تا پایان سپتامبر تکمیل نخواهد شد. این شرکت اضافه کرد که هزینه های سه ماهه سوم آن به دلیل تورم افسارگسیخته حدود یک میلیارد دلار بیشتر از برنامه ریزی شده خواهد بود.

وضعیت این پیست سرعت نه تنها نشانه دهنده ادامه وضع بد در زنجیره تامین قطعات ایالات متحده است، بلکه افول ناسکار را هم نشان می دهد. پیست ۸۷۰۰۰ نفری فوق در ژوئن سال ۲۰۰۰ درست در دوره اوج محبوبیت ناسکار افتتاح شد، اما در سال ۲۰۲۰ از مسابقات حذف شد.

فورد آمریکا ایرانخودرو را الگوی خود قرار داد

مسابقات اتومبیل ناسکار که زمانی به عنوان سریع‌ترین ورزش حرفه‌ای آمریکا معرفی می‌شد، از سال ۲۰۰۶ شاهد کاهش شدید تماشاگران و رتبه‌بندی تلویزیونی بوده است.

گفتنی است که در چندماهه اخیر بر قیمت فروش این خودروها نیز افزوده شده است. مشتریان مجبور شده اند در دوره های انتظار طولانی برای برخی از مدل های فورد مانند پیکاپ برقی F-۱۵۰ لایتنینگ منتظر بمانند. علاوه بر این همین ماه گذشته، فورد از افزایش قیمت تا ۸۵۰۰ دلاری برای این مدل لایتنینگ خبر داد.

پایان/

۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
کد خبر: 21890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 13 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • نژاد اریایی JP ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
      0 0
      چرا .اینهمه دروغ؟؟ خودتان را به نادانی زدید؟ یا مردم را؟ دروغ شده اصول دین شماها تبلبغاتچیها ،، الگو بردازی شرکت فورد از پراید ایران خودرو، رکی زکی زکی