بازگشت خودرو معروف چینی به ایران

به‌تازگی تصاویری از خودرو چانگان با نام UNI-T در شرکت سایپا در فضای مجازی منتشر شده است که به شائبه حضور مجدد برند چینی و معتبر چانگان در کشور دامان می‌زند.

به گزارش تحریریه، شرکت چانگان موتور در اصل بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری مشترک شرکت فورد آمریکا در کشور چین است و محصولات این کمپانی در طراحی بدنه و موتور از شرکت فورد الهام می گیرد و محصولات چانگان به واسطه همین ارتباط در کشور آمریکا نیز به فروش می‌رسد.

شرکت چانگان موتور برخلاف دیگر شرکت‌های چینی که با خرید برندهای ورشکسته سعی در ایجاد تاریخچه و اصالت برای خود دارند، از سال 1986 فعالیت خود را در ساخت تولید خودروهای باکیفیت آغاز نمود.

این شرکت در سال 2021 با فروش حدود یک میلیون دستگاه خودرو در چین به پرفروش‌ترین برند خودروساز چینی در این کشور تبدیل شد و محصولات باکیفیت و مدرن این شرکت در سراسر جهان از جمله کشور آمریکا جایگاه مناسبی پیدا کرده است.

چانگان UNI-T

معرفی چانگان UNI-T

شرکت چانگان موتور سری "گراویتی" خودرو را با نام UNI-T در سال 2020 رونمایی کرد. این خودرو در تیپ‌های مختلف از 17000 تا 21000 دلار قیمت‌گذاری شده است.

طراحی کراس‌اوور جدید چانگان UNI-T

طراحی کراس‌اوور جدید چانگان UNI-T از نظر چهره شباهتی با محصولات قبلی چانگان نداشته و از زبان طراحی جدید این شرکت بهره می‌برد. این محصول اولین خودرو از سری جدید محصولات چانگان موتور "gravity" محسوب می‌شود. این محصول همچون دیگر محصولات شرکت‌های چینی شباهت‌هایی با خودروهای برند لکسوس، هیوندای و حتی محصول جدید بلیزر جنرال موتورز آمریکا داشته و این موضوع قابل‌انکار نیست.

نمای جلویی چانگان UNI-T

شرکت چانگان در بخش طراحی جلوپنجره این خودرو تأکید زیادی بر نوآوری داشته و از آن به‌عنوان طراحی الگوی الماسی بدون مرز یاد می‌شود و چهره آینده‌نگرانه‌ای به نمای جلویی خودرو داده است. چراغ‌های جلو نیز از این طراحی جدید بی‌بهره نبوده و چهره جدیدی به خودرو داده‌اند.

نمای جانبی چانگان UNI-T

نمای جانبی چانگان UNI-T بسیار به محصولات لکسوس شباهت دارد. حالت شیب سقف و شکل ستون آخر شکل خاصی را به خودرو داده است اما خب این موضوع محدودیت‌هایی را در شیشه عقب و دید راننده ایجاد و آن را به دردسر خواهد انداخت. باتوجه‌به تکنولوژی‌های جدید از جمله دوربین‌های دید عقب و نمای 360 درجه این موضوع قابل‌چشم‌پوشی است.

در بخش نمایی عقبی چانگان UNI-T چراغ‌ها هم راستا با زاویه‌های تیز بدنه، بامپر اسپرت و یک دیفیوزر دوکاناله به یک هماهنگی و هارمونی زیبا و مناسب دست پیدا کرده‌اند. بدنه این خودرو با یک حجم‌دهی زیبا و حرفه‌ای به‌گونه‌ای طراحی شده است که از همه جهات حالتی جذاب و چشمگیر وجود داشته باشد. در قسمت سقف نیز، وجود برجستگی‌هایی با رنگ نارنجی تکمیل‌کننده این طراحی خلاقانه است. خروجی‌های چهارگانه اگزوز هم بسیار جالب و مدرن طراحی و جاگذاری شده‌اند.

ابعاد چانگان UNI-T

از نظر ابعادی این خودرو 4515 میلیمتر طول، 1870 میلیمتر عرض و 1565 میلیمتر ارتفاع دارد. فاصله دو محور 2710 میلیمتر است. چانگان UNI-T بر اساس سایز بدنه در کلاس کامپکت قرار دارد.

امکانات داخل کابین چانگان UNI-T

در داخل کابین چانگان با یک فضای مدرن و کاملاً جدید روبرو هستیم. چانگان UNI-T از دو نمایشگر دیجیتال 10.25 اینچی جهت پشت آمپر و سیستم سرگرمی بهره می‌برد. در نمایشگرهای این خودرو از چیپ ست هوش مصنوعی استفاده می‌کنند و بسیاری از تنظیمات را مانند تنظیم نور تطبیقی، دی‌لایت‌ها، گرم‌کن آینه‌ها، پارک اتوماتیک، تماس تلفنی، شارژ بی‌سیم، کروز کنترل تطبیقی، هشدار خروج از خط و ... را به‌صورت کاملاً هوشمند و مبتنی بر هوش مصنوعی مدیریت می‌کند.

امکانات رفاهی و ایمنی
ترمز پارک برقی
شش کیسه هوای ده نقطه ای
سیستم کنترل پایداری
تنظیم حالت رانندگی
سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای
تریم داخلی چرم
سنسورهای نور و باران
سقف شیشه‌ای
دوربین 360 درجه با حالت نمایش 3D
تنظیم برقی صندلی‌های ردیف اول همراه با گرمکن صندلی‌ها
صندلی راننده دارای مموری سه حالته و تنظیم گودی کمر
جک برقی صندوق عقب به همراه سنسور
رانندگی خودران سطح 3

چانگان UNI-T در نسخه فول خود از سیستم ADAS رانندگی خودران سطح 3 بهره می‌برد و تجهیزات به شرح ذیل است:

سیستم  ADAS
سیستم هشدار و پیش‌بینی برخورد در اثر تغییر لاین (LCA)
سیستم هشدار خروج از خط (LDW)
رادار تصادف از عقب (RCTA)
رادار نقطه کور (BSD)
سیستم کمکی ماندن در بین خطوط (LKA)
سیستم کمکی حرکت در ترافیک (TJA)
کروز کنترل هوشمند تطبیقی (ACC)
سیستم کمکی کروز هوشمند (ICA)
سیستم نوربالا اتوماتیک (IHC)
رادار تصادف از جلو (FCW)
ترمز اضطراری خودکار (AEB)

مشخصات فنی چانگان UNI-T

چانگان UNI-T از پیشرانه (blue whale NE 1.5T direct injection) 1.5 لیتری توربو شارژ با توان 180اسب بخار و گشتاور 300 نیوتن متر بهره می‌برد. این پیشرانه توان تولیدی را از طریق یک جعبه‌دنده 7 سرعته دوکلاچه به چرخ‌های جلو انتقال می‌دهد.

منبع: خودرو بانک

پایان/

۲۲ تیر ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۰
کد خبر: 20401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 0 =