مشکل امنیتی جدید در تلفن های لوکس

شرکت Apple اعتراف کرد تولیداتش اختلال های امنیتی اساسی دارند که موجب می شود هکرها به راحتی از این نقص های امنیتی سوء استفاده کنند.

به گزارش تحریریه، شرکت Apple وجود حفره‌های امنیتی بزرگی را در برخی از تولیدات تلفن همراه آیفون‌، آی‌پدها و مک بوک‌ها گزارش کرد که می‌تواند به عوامل مخرب امکان ربودن اطلاعات دستگاه‌های کاربران را بدهد.

این شرکت چند روز قبل دو گزارش امنیتی را منتشر کرد که در آن آسیب‌پذیری‌های اصلاح‌شده توسط آخرین به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری خود را تشریح و اذعان کرد ممکن است افرادی به طور فعال و آگاهانه از این مشکل سوء استفاده کرده باشند.

این غول فناوری البته جزئیات کمی در مورد آسیب پذیری های تولیداتش را به اشتراک گذاشت و تنها عنوان کرد که به دلیل مشکل نوشتن خارج از محدوده در iOS و MacOS، یک برنامه مخرب می‌تواند در آخرین مراحل کدهای دلخواه را اجرا کند.

اپل فاش نکرد که چه تعداد از مشتریان ممکن است تحت تأثیر این سوء استفاده قرار گرفته باشند اما اعلام نمود که محرمانه بودن اطلاعات را حفظ خواهد کرد و تا زمانی که تحقیقاتی انجام شود، هیچ مشکل امنیتی را در آینده افشا، بحث یا تأیید نمی کند.

این آسیب‌پذیری چندین مدل iPad - از جمله همه دستگاه‌های iPad Pro - iPhone 6S و نسخه‌های جدیدتر و همچنین رایانه‌های Mac با استفاده از MacOS Monterey، یعنی سیستم عاملی که سال گذشته منتشر شد را تحت تأثیر قرار داده است.

 مشکل امنیتی جدید در تلفن های لوکس

«راشل توباک» کارشناس امنیت سایبری، در مورد اسناد فنی اپل به آسوشیتدپرس گفت: این اشکال می‌تواند به هکرها دسترسی کاملی را بر روی دستگاه‌ها داده و به آن‌ها اجازه دهد هر کدی را طوری اجرا کنند گویی که کاربر واقعی هستند.

گفتنی است چندی قبل مشخص شد تلفن‌های Apple از سوی نهادهای امنیتی و شرکت اطلاعاتی خصوصی اسرائیل NSO Group هک شده است. این نهادها به دستگاه‌های ده‌ها مقام، روزنامه‌نگار، وکلا و فعالان در سراسر جهان نفوذ کرده بودند و از اطلاعات آن بهره برداری کردند.

پایان/

۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۲۸
کد خبر: 21172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 2 =