بحران کمبود برق در کشورهای عربی

قطع جریان برق در ساعت هایی از روز به دغدغه بسیاری از کشورهای عربی تبدیل شده است و این کشورها، میلیاردها دلار برای تامین کمبود برق خود نیاز دارند.

به گزارش تحریریه، روزنامه «العربی الجدید» در بخشی از گزارش خود درباره قطع جریان برق در شماری از کشورهای عربی نوشت، قطع برق در ساعت هایی از روز به دغدغه بسیاری از کشورهای عربی تبدیل شده است. با وجود اهمیت بالای الکتریسیته، بازهم شماری از کشورهای عربی از قطع مدوام جریان برق رنج می برند.

به صورت میانگین قطع جریان برق در یمن ۱۸ ساعت، در لبنان ۱۲ تا ۱۸ ساعت، در سودان ۱۰ تا ۱۲ ساعت، در عراق ۶ تا ۱۲ ساعت، در لیبی ۴ تا ۶ ساعت و در سوریه ۸ تا ۱۰ ساعت اتفاق می افتد.

Lebanon's electricity crisis plunges Beirut, country into darkness | Middle  East Eye

به نوشته روزنامه العربی الجدید، کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس هم با وجود داشتن منابع گسترده گاز و نفت، سرمایه گذاری های بسیاری را برای دستیابی به انرژی های پاک اختصاص داده اند.

عربستان و امارات قصد دارند با تکیه بر انرژی های تجدید پذیر در تولید برق تا سال ۲۰۳۰ میلادی ۶۰ درصد از نیازهای خود به برق را با برق سبز تامین کنند. با اینحال کشورهای عربی هنوز میلیاردها دلار برای تامین کمبود برق خود نیاز دارند.

پایان/

۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰
کد خبر: 21217

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 11 =