بازار بیت کوین بحرانی تر شد

با ادامه‌ی عملکرد ضعیف بیت کوین، قیمت این رمزارز به کمتر از ۲۰٬۰۰۰ دلار سقوط کرد. بیتکوین از زمان ثبت بیشترین قیمت خود در سال ۲۰۲۲، ۶۰ درصد از ارزشش را از دست داده است.

به گزارش تحریریه، قیمت بیت کوین که از زمان ثبت بیشترین ارزش خود در سال جاری نزدیک‌ به ۶۰ درصد کاهش یافته است، درادامه‌ی روند نزولی‌اش به کمتر از ۲۰٬۰۰۰ دلار رسید. قیمت بیت کوین، بزرگ‌ترین و شناخته‌شده‌ترین رمزارز دنیا، روز گذشته با افت ۱٫۵ درصدی مواجه شد و ۲۹۸ دلار از ارزش خود را از دست داد و به ۱۹٬۹۴۶ دلار رسید.

به‌نوشته‌ی رویترز، بیت کوین در ۲۸ مارس ۲۰۲۲ (۸ فروردین ۱۴۰۱) به قیمت ۴۸٬۲۳۴ دلار دست پیدا کرده بود. قیمت این رمزارز از آن زمان تاکنون ۵۸٫۷ درصد کاهش یافته است. آمار نشان می‌دهد پس از سقوط قیمت بیت کوین، ارزش بازار رمزارزها به کمتر از یک تریلیون دلار رسیده است.

ناگفته نماند اتر، رمزارز مرتبط با شبکه‌ی بلاک‌چین اتریوم، نیز با افت ۲٫۷۶ درصدی مواجه شد و قیمتش به ۱٬۴۶۷٫۲ دلار رسید. با این افت،‌ اتر در مدت ۲۴ ساعت ۴۱٫۶۰ دلار از ارزشش را از دست داد.

سقوط قیمت بیت کوین در حالی ادامه پیدا می‌کند که جمعه شاهد روز ناامیدکننده‌ای برای این رمزارز بودیم. عملکرد ضعیف دارایی‌های پرخطر به‌دنبال اطلاعیه‌ی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا)، درباره‌ی نرخ بهره ثبت شد.

اقدامات فدرال رزرو درباره‌ی نرخ بهره باعث شده است برخی از سرمایه‌گذاران آینده‌ی چندان روشنی برای بازار سهام پیش‌بینی نکنند. قیمت بیت کوین آخرین‌بار در اواسط جولای (اواخر تیر) به کمتر از ۲۰٬۰۰۰ دلار سقوط کرده بود.

منبع: زومیت

پایان/

۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۰
کد خبر: 21381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 5 =