دلیل پرداخت حقوق به مدیرعامل برکنار شده منطقه آزاد چابهار نیز از تدبیر است؟

در حالی بیش از 6 ماه از برکناری مدیرعامل سابق منطقه آزاد چابهار می‌گذرد که حقوق و مزایای وی همچنان از سوی دبیرخانه مناطق آزاد پرداخت می‌شود.

به گزارش تحریریه، اوایل بهمن ماه سال گذشته روابط عمومی سپاه سلمان سیستان و بلوچستان اعلام کرد: در پی گزارشات متعدد واصله از سوی شهروندان سیستان و بلوچستان به ویژه مرم فهیم و بصیر جنوب استان، رسیدگی به پرونده شکایات و تخلفات احتمالی مدیرعامل منطقه آزاد چابهار به قید فوریت در دستور کار قرار گرفت.

پس از بررسی و کارشناسی از پرونده‌های موجود در سازمان منطقه آزاد چابهار، وجود برخی تخلفات عمده و کلان تشخیص داده شد که با دستور و ورود جدی دادستان جهادی و انقلابی دادسرای عمومی و انقلاب مرکز سیستان و بلوچستان، مدیرعامل منطقه آزاد چابهار احضار و هم اکنون در بازداشت موقت است.

یک روز پس از این اتفاق، سعید محمد دبیر شورای عالی مناطق آزاد طی حکمی نصرالله ابراهیمی به سمت رئیس سازمان منطقه آزاد چابهار منصوب کرد: «با عنایت به تفویض اختیار رئیس جمهور در اجرای ماده 6 قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی و نظر به تخصص، تجارب و سوابق ارزشمند جنابعالی و در راستای صیانت از شرایط مالی و اداری و تا تعیین تکلیف نهایی وضعیت هیات مدیره، به موجب این حکم به عنوان «مسئول اداره سازمان منطقه آزاد چابهار» منصوب می شوید.»

با آنکه هنوز تکلیف مدیرعاملی سازمان منطقه آزاد چابهار مشخص نیست که حقوق و مزایای مدیرعامل سابق این منطقه همچنان پرداخت می‌شود. بر این اساس به وی حقوق و مزایای بالای 40 میلیون تومانی پرداخت می شود بدون این‌که از 7 ماه اخیر حضوری در منطقه آزاد داشته باشد. بخشی از این حقوق و مزایا بابت اقساط زمین واگذار شده به مدیرعامل سابق منطقه آزاد چابهار کسیر می‌شود که آنهم حاشیه‌های خاص خود را داشته است.

چندی قبل یکی از رسانه‌ها خبر از پرداخت حقوق به مدیرعامل بازنشسته منطقه آزاد ارس داد. خبری که دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد در واکنش به آن اعلام کرده بود پرداخت حقوق به مدیرعامل سابق از روی تدبیر است.

حال این پرسش از دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد مطرح است که پرداخت حقوق و مزایای مدیرعامل سابق منطقه آزاد چابهار نیز از تدبیر است یا خیر؟

پایان/

۱۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰
کد خبر: 21520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 2 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • علی IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۴
      0 0
      بله همه از روی تدبیر است تا پته مسولین مرتبط را روی آب نریزند و شاید حالت حق السکوت داشته باشد؟
    • فرامرز IR ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
      0 0
      آیا در چنین مملکتی، کار کردن معنایی دارد؟! از شغل مقدس که آقای میرسلیم فرمودند، چه خبر؟!