پشت‌ پرده نامه عجیب دبیر شورای عالی مناطق آزاد به وزیر صمت| رانت سعید محمد برای مهدی نیازی!

در حالی چند روز از انتشار نامه دبیر شورای عالی مناطق آزاد به وزیر صمت برای صدور مجوز به شخصی حقیقی جهت واردات خودرو می‌گذرد که ابعاد جدید از این رانت برملا می‌شود.

به گزارش تحریریه طی روزهای اخیر ماجرای درخواست سعید محمد دبیر شورای عالی مناطق آزاد از وزیر صنعت، معدن و تجارت برای واردات خودرو حاشیه‌هایی را به همراه داشته است.

این‌که مشخص شد چرا دبیر شورای عالی مناطق آزاد خواستار بازنگری در مصوبه واردات خودرو شده و چرا محمد در مکاتبه با فاطمی‌امین از شخصی بنام نیازی برای واردات نام برده و خواستار همکاری وزارت صنعت با این شخص شده است.

در بخشی از نامه محمد خطاب به وزیر صمت آمده است: «بازگشت به نامه شماره دی/129 (D129) مورخ 17 آگوست 2022 جناب آقای مهدی نیازی با موضوع آمادگی تامین خودرو از طریق واردات با سرفصل‌های مندرج در نامه مذکور به استحضار می‌رساند سازمان‌های مناطق آزاد کیش و قشم به‌طور مبرم نیازمند بازسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی و سازمانی خود در آستانه برگزاری مسابقات جام جهانی قطر 2022 است و متاسفانه کیفیت پایین ناوگان مذکور با اعتراضات عمومی و گسترده مردم عزیز روبرو شده است.

از این رو خواهشمند است دستور فرمایید در چارچوب قوانین و مفررات نسبتبه صدور مجوزهای لازم جهت واردات خودرو توسط جناب آقای نیازی به جزایر کیش و قشم موافقت کرده و مساعدت حداکثری در این راستا مبذول فرمایید.»

در انتهای این نامه جدولی از خودروهای موردنیاز آمده که شامل 8220 دستگاه انواع خودرو از جمله خودروهای ون تشریفاتی، مینی‌بوس 17 نفره، اتوبوس و... است.

این مکاتبه حواشی به‌دنبال داشته که شاید مهم‌ترین آن رانتی است که دبیر شورای عالی مناطق آزاد برای یک شخص از وزیر صمت درخواست کرده است.

سعید محمد به نامه شماره D129، اشاره کرده است. نامه‌ای که مهدی نیازی در تاریخ اشاره شده آنرا خطاب به مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش ارسال کرده است.

متن این نامه به شرح زیر است؛
«پیرو مکاتبات قبلی با دبیر محترم شورای عالی مناطق آزاد در خصوص ایجاد تمهیدات لازم جهت واردات انواع خودرو به‌منظور نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی و سایر موارد مورد نیاز در منطقه آزاد کیش،‌ اینجانب مهدی نیازی دارندI مجوز فعالیت اقتصادی به شماره .... با موضوع فعالیت واردات و صادرات کالهای مجاز آمادگی خود را جهت کارسازی این مهم با همکاری سرمایه‌گذار خارجی در زمینه‌های ذیل و به‌میزان سفارش آن سازمان و شرکت‌های تابعه به‌حضورتان اعلام می‌نماید؛
1- واردات تویوتا کمری جهت بهره‌مندی در ناوگان حمل‌ونقل عمومی 1000 دستگاه
2- واردات انواع خودرو مناسب‌سازی شده برای تشریفات 550 دستگاه
3- واردات انواع خودروهای قابل استفاده فعالان اقتصادی در حوزه اجاره خودرو 600 دستگاه
4- مینی‌بوس 120 دستگاه جدید 17 نفره
5- ماشین‌های سواری سازمان 500 دستکاه»

در این راستا با عنایت به نزدیکی ایام برگزاری جام جهانی در کشور قطر و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته جهت بره‌مندی حداکثری فعالان اقتصادی جزیره کیش از این رویداد مهم و نظر به محدودیت‌های زمانی خواهشمند است دستور فرمایید جهت تسریع در انجام فرآیند موردنظر نسبت به معرفی اینجانب به وزارت صمت جهت ایجاد زمینه لازم در سامانه جامع تجارت به‌منظور درج درخواست ثبت‌ سفارش خودروهای مذکور از محل ارز متقاضی اقدامات لازم معمول فرمایند.»

پایان/

۲۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰
کد خبر: 21680

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =