خودروسازان انگیزه‌ای برای ارتقای امنیت خودروها جهت جلوگیری از سرقت ندارند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: ارتقای امنیت خودرو برای جلوگیری از سرقت مشمول هزینه‌هایی است که خودروسازان به دلیل نبود رقیب در بازار انگیزه‌ای برای صرف هزینه ندارند.

به گزارش تحریریه، علی جدی نماینده مجلس شورای اسلامی، درباره ضرورت توجه به ایمنی و امنیت خودروهای داخلی، گفت: از آنجاکه بازار خودرو انحصاری است، خودروسازان انگیزه‌ای برای هزینه جهت افزایش کیفیت به منظور تامین ایمنی سرنشینان و ارتقا ارمنیت به منظور جلوگیری از سرقت خودرو ندارند.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خودروسازان ادعا می‌کنند که خودرو را کمتر از قیمت تمام شده می‌فروشند، افزود: مادامیکه موضوع خودرو به صورت ریشه‌ای حل نشود، مسائلی مانند ارتقا کیفیت و امنیت خودرو رفع نمی‌شود.

وی در تشریح راهکارهای مربوط به حل مشکلات صنعت خودروسازی، گفت: واردات خودرو یکی از راهکارهای اصلی رفع مشکلات است از سوی دیگر رقابتی کردن تولید، اصلاح ساختار اساسی در تولید خودرو، واگذاری خودروسازان و.. از جمله الزامات اساسی برای تحقق این مهم است.

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: ارتقای امنیت خودرو برای جلوگیری از سرقت مشمول هزینه‌هایی است که خودروسازان به دلیل نبود رقیب در بازار انگیزه‌ای برای صرف هزینه ندارند؛ برای ایجاد این انگیزه باید از اهرمی به نام رقیب استفاده کرد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: مصرف‌کنندگان خودرو باید حق انتخاب داشته باشند زیرا در صورت وجود گزینه‌های مختلف، مردم به سراغ خرید محصول باکیفیت‌تر و با قیمت مناسب‌تر می‌روند این موضوع موجب می‌شود، تولیدکنندگانی که تولیدات باکیفیت ندارند، برای ارتقا و بهبود ایمنی و امنیت محصولات خود برنامه‌ریزی کنند.

پایان/

۲۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۰
کد خبر: 21716

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 14 =