ایران خودرو به دنبال رنگی کردن شهرها

معاون بازاریابی و فروش ایران خودرو، از معرفی ۱۱ رنگ جدید برای محصولات خبر داد و گفت: در حال حاضر توانایی تولید و عرضه خودروها با ۲۰ فام رنگ وجود دارد و در آینده ای نزدیک و با ایجاد ساز و کارهای لازم، مشتریان می توانند محصولات مورد نظر خود را در رنگ‌های خاص و متنوع سفارش گذاری کنند.

به گزارش تحریریه، محمد شفیعی‌نژاد با اشاره به تعداد و تنوع فام‌های رنگ جدید ایران خودرو، ایجاد تنوع در رنگ محصولات را حاصل مطالعات بازاریابی و تولید براساس سلیقه و ذائقه مشتریان و تغییر چهره و مبلمان شهری دانست و گفت: این ۱۱ فام رنگ جدید شامل رنگ‌های نقره‌ای تیتانیوم، قهوه‌ای کادرو، مشکی آبنوس، سرمه‌ای متالیک، آبی کاسپین، قرمز رژ، آبی اقیانوسی، صورتی، سبز کله غازی، سبز انگور و قهوه‌ای نسکافه‌ای می‌شود.

وی با بیان این‌که قابلیت اعمال فام‌های رنگی جدید بر روی تمامی محصولات ایران‌خودرو وجود دارد، اما در مرحله اول و به عنوان نمونه این رنگ‌ها بر روی خودروی ۲۰۷ پانوراما به کار رفته، گفت: تا پیش از این، پاشش رنگ نقره ای تیتانیوم به صورت روتین بر روی تارا صورت می‌گرفت، اما در حال حاضر خودروی پژو ۲۰۷ و در آینده‌ای نزدیک خودروی دنا اتوماتیک نیز با این رنگ تولید و عرضه خواهد شد.

معاون بازاریابی و فروش ایران خودرو با بیان این‌که این خودروساز برنامه‌هایی در خصوص تنوع بخشی به رنگ محصولات تولیدی را در دستور کار دارد، افزود: نسبت خودروهای رنگی موجود در کشور بسیار پایین‌تر از آمار جهانی است واین اقدام در راستای پاسخ به نیاز بخشی از مشتریان و تنوع بخشی به محصولات گروه صنعتی ایران خودرو و تغییر چهره شهرها صورت گرفته است.

وی با بیان این‌که ایران خودرو از توانمندی تکنولوژی و ساختار مهندسی و تجهیزاتی بسیار بالایی برخوردار است، اظهار کرد: این خودروساز توانایی تولید و پاشش فام های رنگی مختلف را بر روی انواع خودروها دارد و علاوه بر رنگ های متنوع، قابلیت پاشش و تولید خودروهای دو رنگ نیز در این مجموعه ایجاد شده است و از این پس می توانیم خودروهای دو رنگ را در رنگ‌های متنوع تولید کنیم.

شفیعی‌نژاد با اشاره به این‌که در حال حاضر دو محصول پژو ۲۰۶ تیپ سه و تیپ چهار و پژو ۲۰۷ اتوماتیک مجوز تولید به صورت دو رنگ با رنگ‌های متنوع را دریافت کرده‌اند، افزود: به صورت نمونه چند دستگاه تارا با سقف دو رنگ تولید شده و قابلیت تولید انبوه را دارد، اما این اقدام فعلا در دستور کار معاونت فروش و تولید ایران خودرو نیست.

معاون بازاریابی و فروش ایران خودرو با اشاره به دلایل عدم استقبال بالای مشتریان از محصولات با رنگ های متنوع، عنوان کرد: عموما مشتریان نگران این موضوع هستند که در صورت نیاز به ترمیم رنگ خودرو، نتوانند خدمات مدنظر را دریافت کنند و به همین دلیل نیز خرید محصولات با رنگ های خاص عموما مورد اقبال قرار نمی گیرد.

وی با اشاره به ارایه خدمات پس از فروش در زمینه رنگ خودرو تاکید کرد: به مشتریان این اطمینان را می‌دهیم که با وجود دستگاه‌های تینت رنگ و بسیار پیشرفته موجود در تعمیرگاه‌های مرکزی ایران خودرو که از رنگ های خاص نیز پشتیبانی می‌کنند، اگر در طول عمر خودرو، نیازی به ترمیم رنگ محصول و استفاده از خدمات پس از فروش در این زمینه به وجود آمد، به خوبی امکان تولید و پاشش رنگ ها بدون ایجاد هرگونه سایه (شید) و دو رنگی، وجود دارد.

شفیعی ‌نژاد با بیان این‌که طبق دستور و ابلاغ مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو، قرار است ساز و کار فروش محصولات با فام های رنگ متنوع را در سایت‌های فروش ایجاد کنیم، اظهار کرد: هم چنین قرار است نمایشگاه‌هایی در سطح شهر دایر شود تا مشتریان بتوانند در این مراکز رنگ‌های متنوع محصولات ایران خودرو را از نزدیک مشاهده کرده و در صورت تمایل، از طریق سامانه‌های فروش، محصول مورد نظر خود را با رنگ انتخابی سفارش‌گذاری کنند.

به گفته وی، قشر جوان کشور و مشتریانی که به دنبال فروش آنی محصولات نیستند، از رنگ‌های جدید استقبال خواهند کرد.

معاون بازاریابی و فروش ایران‌خودرو افزود: آمادگی کامل داریم تا رنگ‌های مورد نیاز مشتریان را با کیفیت بسیار بالا تولید و عرضه کنیم. محصولات با رنگ‌های جدید و متنوع می توانند چهره شهر و کشور را شاداب کرده و زیبایی بصری ایجاد کنند.

پایان/

۲۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۰
کد خبر: 21761

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 3 =