پراید اروپا وارد ایران می شود!

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: قیمت خودروهای وارداتی به صورت پلکانی در نظر گرفته شده است که البته تعرفه های در نظر گرفته شده قیمت ها را به مراتب بالا می برد.  

حجت الاسلام و المسلمین سید جواد حسینی کیا عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت و گو با تحریریه درباره موضوع واردات خودروی خارجی به کشور براساس قانون مصوب مجلس گفت: وزارت صمت باید به این موضوع متعهد باشد که واردات خودروی خارجی در ازای صادرات خودرو، قطعات، خدمات فنی و مهندسی و ارزی که منشاء آن خارجی باشد باید صورت بگیرد نه ارزی از داخل کشور به این موضوع اختصاص یابد چرا که اگر این موارد رعایت نشود به این معناست که قانون واردات رعایت نشده و برخلاف قانون عمل شده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این قوانین بر سر راه واردات خودروی خارجی به کشور محدودیت زا نیست، گفت: به هیچ وجه، به دلیل اینکه مجلس بر آن است مانع دولت در برابر امر واردات شود. یعنی بخش دولتی باید کنار برود و بخش خصوصی در ازای صادرات قطعات، خودرو یا هر وسیله و کالای دیگر یا ارزهای خارج از کشور زمینه واردات خودرو را فراهم کنند نه اینکه از داخل کشور برای واردات خودرو ارزی اختصاص داده شود.

حسینی کیا افزود: مجلس بر آن است تا با ارائه خدمات فنی و مهندسی که ما به طرف خارجی ارائه می دهیم خودرو وارد کنیم، این می تواند یک راهکار برای واردات خودرو باشد. مجلس به این دلیل بر تخصیص ارز با منشاء خارجی تاکید دارد چرا که عده ای در خارج از کشور، مایل به واردات خودرو به ایران با ارز خود هستند بنابراین قانون به این سمت نگاه می کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس خاطر نشان کرد: آیین نامه واردات خودروی خارجی از سوی دولت ابلاغ شده لذا انتظار داریم بخش خصوصی پای کار بیاید و در این موضوع کمکی به مردم و کشور برای واردات خودروی خارجی کند که از داخل ارزی برای این موضوع مورد استفاده قرار نگیرد.

حسینی کیا در پاسخ به این سوال که به نظر می رسد خودروهای وارداتی با رقم های 10 هزار دلار از کیفیت چندان خاصی برخوردار نباشند، گفت: قیمت خودروهای وارداتی به صورت پلکانی در نظر گرفته شده است که البته تعرفه های در نظر گرفته شده قیمت ها را به مراتب بالا می برد. خودروهای 8 هزار دلاری استانداردهای اروپا را دارد یا به نوعی می توان گفت این خودروها، پراید اروپاست که به عنوان خودروی اقتصادی وارد ایران می شود.

پایان/

۲۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۰
کد خبر: 21771

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 6
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 1
    • مصطفی IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
      4 0
      ایشان سوادشون به اظهار نظر تخصصی نمیرسه
    • IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
      0 0
      این مسئولین نذر کردن هر کاری میخوان بکنن حتما باید توش لفتولیس واختلاس باشه.اقا اگه واردات خودرو ازاد شده ویه سقف قیمتی گذاشتین .یک لیست از اتومبیلهای مجاز رو هم اعلام کنید که هر کی یه ماشین اسقاط کنه میتونه یه ماشین وارد کنه .خلاص..
    • M.V IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
      1 0
      پاسخ به دبیر انجمن وارد کنندگان خودرو. حسینی کیا در پاسخ به این سوال که به نظر می رسد خودروهای وارداتی با رقم های 10 هزار دلار از کیفیت چندان خاصی برخوردار نباشند، گفت: قیمت خودروهای وارداتی به صورت پلکانی در نظر گرفته شده است که البته تعرفه های در نظر گرفته شده قیمت ها را به مراتب بالا می برد. خودروهای 8 هزار دلاری استانداردهای اروپا را دارد یا به نوعی می توان گفت این خودروها، پراید اروپاست که به عنوان خودروی اقتصادی وارد ایران می شود.
    • IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
      1 1
      خودرو وارد شود که ارزان باشد ما کارمندان بتوانیم استفاده کنیم فکر قشر صعیف جامعه باشید
    • IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
      4 0
      چطور ارز اختصاص دادن برای کربلا و جاها و چیزایی که با اعتقادات شما جوره اشکالی نداره ولی حالا نباید ارز خارج بشه
    • ناشناس1 IR ۱۸:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
      0 0
      باید با مونتاژ کاری برخورد بشه طرف اگه واردات خودرو انجام بشه 7000 دلار مثلا قیمت داخلی میشود ولی مونتاژ می کنند این قیمتش میره بالای 10000 دلار اگر مونتاژ به عنوان مهندسی معکوس و داخلی سازی بود مشکل نداشت اما الان می بینیم 10 سال به بالاست دارن مونتاژ می کنن داخلی سازی نکردن باهمون قیمت بالاتر دارن میدن مردم اینجا داره به مردم ظلم میشه چون دارن قیمت بالاتر بیهوده می پردازن اینه که مونتاژ کار تعداد سال مونتاژ کاری باید محدودیت داشته باشه و شرط داخلی سازی داشته باشن وگرنه معنی نداره ممنوعیت واردات انجام میدن از اون طرف میان مونتاژ می کنن این میشه قبضه کردن بازار و نمی توان عنوان حمایت از تولید داخل روش گذاشت