گشت ارشاد مسئولان، خودی و ناخودی دارد!

در رویه متناقضی که در دولت سیزدهم در حال روی دادن است، می توان گفت که اقامت فرزند معاون وزیر در خارج از کشور ممنوع، اما اقامت فرزند وزیر در خارج؛ اشکال ندارد!

به گزارش تحریریه، در رویه متناقضی که در دولت سیزدهم در حال روی دادن است، می توان گفت که اقامت فرزند معاون وزیر در خارج از کشور ممنوع، اما اقامت فرزند وزیر در خارج از ایران به بهانه های مختلف مانند تحصیل و ... اشکال ندارد!

تناقضات دولت سیزدهم باعث سردرگمی مردمی شده است بطوریکه امروز، حسینی، معاون رئیس جمهور در امور مجلس، در نامه ای سید محمد هادی زاهدی وفا را به عنوان وزیر پیشنهادی تعاون و رفاه اجتماعی به مجلس معرفی کرد که دارای شائبه ای اینچنینی است.

چندی قبل کیومرث سرمدی واله (نماینده اسدآباد و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس) در مصاحبه با (ایلنا) در پاسخ به سوالی مبنی بر شائبه حضور فرزندان زاهدی وفا سرپرست کنونی وزارت کار در خارج از کشور و شانس او برای اخذ تایید دولت گفت: در زمینه وزیر پیشنهادی کار نیز علاوه بر تعهد و تخصص فنی که جزء شاخص‌های انقلابی و جهادی است، بحث درباره زندگی شخصی افراد نیز مدنظر است و بنابر قانون باید احراز شود که فرزندان وزیر پیشنهادی نیز در کشور بیگانه ساکن هستند. البته مواردی مثل اقامت موقت یا ماموریت خارجی برای یک ارگان دولتی جزء این قانون نیست و باید مورد مشخص اقامت و زمان مشخص شود. در غیر این صورت به‌طور مشخص مجلس وظیفه قانونی خود را در مورد اجرای قانون منع مسئولیت افراد دارای اقوام خارج کشور را انجام خواهد داد.

مهدی عرفاتی دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت جمهوری اسلامی ایران در توئیتی که وحید یامین پور هم آن را بازتوئیت کرد نوشت:

اخیرا فرزند یک معاون وزیر برای ادامه تحصیل در یک کشور خارجی ویزا گرفته بود و قصد خروج داشت که به محض اطلاع رئیس جمهور ، دستور صادر شد؛ «اگر فرزند رفت، پدر هم برود!»
گذشت اون دوران که افتخار مقامات عالی دولت، اقامت فرزندانشان در خارج از کشور باشد.
مسولان مراقب گشت ارشاد باشند.

گشت ارشاد مسئولان خودی و ناخودی دارد!

باید دید که این تناقضات چگونه قابل تحلیل است، چطور فرزند معاون وزیر نمی تواند برای ادامه تحصیل به خارج برود ولی برای وزیر پیشنهادی اشکالی ندارد که فرزندانش در خارج از کشور اقامت داشته باشند.

پایان/

۱۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۰
کد خبر: 21580

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 12 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۲۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
      0 0
      مثل بحث ورزشگاه رفتن خانم ها. که در دولت قبل اشکال داشت اما الان اشکالی ندارد و برای اینکار دیگر کفن پوشی به خیابان نمی اید
    • ایرج IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۷
      0 0
      خودشون میدونند چه بلایی سر ایران آوردند که هیچ کدوم راضی نیستند فرزندان خودشون ایران زندگی کنند این آقایان مرگ فقط برای همسایه میخوانخداذلعنت کنه این افراد اگر دولت و سیستم درست درمانی داشتیم تمام کسانی که بچه هامون خارج هستند از چرخه حکومت خارج میکردم چرا که هیچ وابستگی این افراد به سرزمینشون ندارند و اینجا موندن شون هم فقط برای چپاول وارسال پول به خارج