چاره‌ای جزء واردات بنزین نداریم

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: اگر با همین دست فرمان پیش رویم میزان مصرف بنزین از تولید پیشی خواهد گرفت و آنگاه چاره‌ای جز واردات بنزین نداریم.

به گزارش تحریریه، هادی بیگی نژاد درباره جدی شدن بحث واردات بنزین، گفت: واقعیت این است که بحث واردات بنزین نگرانی‌هایی را ایجاد کرده چراکه میزان مصرف به میزان تولید نزدیک شده است، درواقع به گفته معاون وزیر نفت آمار تولید بنزین کشور طی دو هفته گذشته حدود 112 میلیون لیتر و مصرف آن حدود 102 میلیون لیتر بوده و از آنجا که این فاصله بسیار کم شده است اگر با همین دست فرمان پیش رویم مصرف از تولید پیشی خواهد گرفت و آنگاه چاره‌ای جز واردات بنزین نداریم.

نماینده ملایر در مجلس شورای اسلامی به راهکارهای جلوگیری از رسیدن به مرحله واردات بنزین اشاره کرد و افزود: در این زمینه بهینه‌سازی مصرف سوخت طی سال‌های گذشته جدی گرفته نشده، ضمن آنکه برای متنوع ساختن سوخت و توسعه LPG و CNG و دوگانه‌سوز کردن خودروها و تولید خودروهای برقی قدم قابل ملاحظه‌ای برداشته نشده است، همچنین در زمینه تعویض و از رده خارج کردن خودروهای فرسوده برنامه‌ای نداریم.

وی با بیان اینکه مجلس طی 2 سال اخیر قانون بودجه ال.پی.جی‌سوز کردن خودروها را تصویب کرده است اما وزارت نفت به این مهم ورود نکرده و از بخش خصوصی نیز جهت اجرای قانون کمک نگرفته است، اظهار کرد: از طرف دیگر ضمن عدم ارائه ساختار و برنامه منسجمی برای جلوگیری از قاچاق سوخت طی سال‌های گذشته، ساخت پالایشگاه‌ها به منظور افزایش تولید جدی گرفته نشد هرچند اخیرا پالایشگاه‌سازی از سر گرفته شده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فرهنگسازی مسئله جدی است که در کاهش مصرف سوخت در کشور تاثیر بسزایی دارد، اضافه کرد: استفاده از حمل و نقل عمومی یکی از مسائل مهمی است که باید برای آن فرهنگسازی کرد.

نکته بسیار عجیب در سخنان این نماینده و امثال ایشان این است که هیچ اشاره ای به پایین بودن قیمت بنزین که موجب شده است حجم بسیار زیادی از بنزین ایران قاچاق شود نمی کنند. بنظر می رسد که همچنان باید شاهد راهکارهای کهنه و بی اثر در مساله بحران سوخت در آینده باشیم.

پایان/

۲۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰
کد خبر: 21631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 7 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
      0 0
      وزارت نفت ونیروبااعمال خوددرمسیراستعمارخارجی حرکت میکنن...وزارت نیروباسدسازی وخشکی کردن رودهاوفرونشست وتالابهاواب شرب و وزارت نفت بااختلاص ودزدی ولی عملی درگام اول تمام مدیران و معاونان آن رابایداخراج کردوبعدهسته های نفوذی رامتلاشی وکشورراازلوث وجود آن پاک کرد....