اسناد عمارت فلوریدا ترامپ فقط اخبار بودند!

تیم رئیس‌جمهور پیشین آمریکا مدعی شده اسنادی که در جعبه‌های عمارت او بوده تنها حاوی اخبار بودند.

به گزارش تحریریه، تیم «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا، مدعی شد جعبه‌هایی که او در عمارت مار-آ-لاگوی فلوریدای خود نگهداری می‌کرد حاوی بریده اخبار روزنامه‌ها بودند.

یک منبع آگاه به خبرگزاری سی‌ان‌ان گزارش داد: «یک مقام سابق کاخ سفید به آرشیو ملی گفته است بنابر اعلام مارک میدوز، رئیس سابق کارکنان کاخ سفید، تنها ۱۲ جعبه درعمارت ترامپ بود و آن‌ها هم با بریده اخبار پرشده بودند.»

به گفته این منبع آرشیو ملی آمریکا در آن زمان طبق این اطلاعات که میدوز به آنها داده بود، در حال پیگیری حدود ۱۲ جعبه در عمارت ترامپ بود. این منبع همچنین اعلام کرد که در ماه سپتامبر ۲۰۲۱ مذاکره بی‌نتیجه‌ای میان «گری استرن» مشاور ارشد آرشیو، و «پت فیلبین» معاون سابق مشاور کاخ سفید، انجام شد تا اسناد به محل خود بازگردند.

گفته می‌شود زمانیکه استرن درباره اسناد جویا شد، فیلیبین از مارک میدوز پرسید و او هم در پاسخ گفت جعبه‌های عمارت با بریده‌های روزنامه پرشده‌اند و هیچ سندی کم نشده است. اما در همان زمان استرن گفت که بنابر اطلاعاتی که به دست آرشیو ملی رسیده است قطعا بیش از ۱۲ جعبه در عمارت ترامپ هست و او فهرستی از اسناد گم شده در اختیار دارد.

این مکالمه میان استرن و فیلبین در یک آرشیو ایمیلی ثبت شده است و این منبع آگاه اکنون به سی‌ان‌ان گفت که آرشیو ملی این مکالمه را بخشی از تلاش طولانی مدت برای واداشتن دونالد ترامپ رئیس به ارسال سوابق ریاست جمهوری به آرشیو از مار-آ-لاگو می‌داند.

به تازگی پلیس فدرال آمریکا اسناد بسیار محرمانه‌ای از عمارت فلوریدای ترامپ جمع‌آوری کرده است، که حتی گفته می‌شود در میان آن‌ها اسناد مربوط به برنامه هسته‌ای یک کشور خارجی نیز بوده است. مقامات پلیس فدرال آمریکا در نظر دارند برای انجام تحقیقات بیشتر درباره دونالد ترامپ به خانه اطرافیان وی هم یورش ببرند.

منبع: YJC

پایان/

۲۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۰
کد خبر: 21758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 4 =