مخالف واردات خودرو، مخالف واردات آمبولانس شد!

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با بیان اینکه ظرفیت تولید آمبولانس با کیفیت در کشور وجود دارد گفت: تصمیم دولت برای واردات آمبولانس عجولانه بوده و باید نسبت به آن تجدید نظر صورت بگیرد.

به گزارش تحریریه، سیدمصطفی آقامیرسلیم نماینده مجلس شورای اسلامی، در خصوص استفاده از ظرفیت‌های داخلی برای تولید آمبولانس، گفت: دولت برای تجهیز اورژانس ها تصمیم به واردات هزار آمبولانس گرفته که قطعا از سر خیر خواهی است اما با توجه به اینکه در حال حاضر، ظرفیت تولید آمبولانس با کیفیت در کشور وجود دارد، حتی تعدادی از آمبولانس‌ها نیز به دلیل نبود سفارش خرید، موضوع نیمه تمام رها شده اند، تصمیم به واردات این خودروها خردمندانه نیست.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما نباید مشتری برای کارخانه‌های خارجی درست کنیم، افزود: ما باید صنایع خودمان را تقویت کرده و دستاوردهایی که به لحاظ کیفی قابل قبول است را مورد توجه قرار دهیم . به نظر بنده تصمیم دولت برای واردات آمبولانس عجولانه بوده و باید نسبت به آن تجدید نظر صورت بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه تعدادی ون با قابلیت تبدیل به آمبولانس تولید شده و تنها در انتظار سفارش دولت بوده تا تجیهزات داخلی مورد نیاز بر روی آن نصب شود تصریح کرد: وقتی در کشور امکان تولید با کیفیت آمبولانس وجود دارد بنده با واردات آن مخالف هستم. نباید تحت تاثیر تبلیغاتی که عنوان می‌کنند تولیدات داخلی کیفیت ندارد قرار بگیریم بلکه باید کیفیت مورد نظر خودمان را به سازندگان تحمیل کنیم. سازندگان و مهندسان نیز با روحیه بالا به دنبال تولید محصولات با کیفت و ارتقا تولید ناخالص کشور و سپس بهبود وضعیت اقتصادی کشور هستند.

آقامیرسلیم با بیان اینکه واردات تولید ناخالص داخلی را افزایش نداده و بلکه موجب تقویت و بهبود تولید ناخالص سایرکشورها می‌شود اظهار کرد: واردات آمبولانس بر خلاف سند تحول دولت بوده که در ابتدای سال با هدف حمایت از تولید داخلی منتشر کرده است. چرا دولت به این سند توجهی نمی‌کند؟

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس در گفتگو با خانه ملت گفـت: متاسفانه رویه غلطی در میان دستگاه های اجرایی وجود دارد که کارها را معطل نگه می‌دارند تا نیازهای امنیتی، اقتصادی، بهداشتی مردم با بحران مواجه شود و سپس عنوان می‌کنند که تولید داخلی پاسخ گوی نیاز داخلی نبوده و باید واردات انجام شود. این شیوه بسیار غلطی است چرا که دولت باید از ابتدای سال تدبیر کرده و نیازهای موجود را به سازندگان و کارخانه‌های داخلی سفارش داده تا به مرور تولید و در اختیار دولت و بخش خصوصی قرار بگیرند.

پایان/

۲۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰
کد خبر: 21782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 14 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • ناشناس1 IR ۱۸:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
      0 0
      باید با مونتاژ کاری برخورد بشه طرف اگه واردات خودرو انجام بشه 7000 دلار مثلا قیمت داخلی میشود ولی مونتاژ می کنند این قیمتش میره بالای 10000 دلار اگر مونتاژ به عنوان مهندسی معکوس و داخلی سازی بود مشکل نداشت اما الان می بینیم 10 سال به بالاست دارن مونتاژ می کنن داخلی سازی نکردن باهمون قیمت بالاتر دارن میدن مردم اینجا داره به مردم ظلم میشه چون دارن قیمت بالاتر بیهوده می پردازن اینه که مونتاژ کار تعداد سال مونتاژ کاری باید محدودیت داشته باشه و شرط داخلی سازی داشته باشن وگرنه معنی نداره ممنوعیت واردات انجام میدن از اون طرف میان مونتاژ می کنن این میشه قبضه کردن بازار و نمی توان عنوان حمایت از تولید داخل روش گذاشت
    • ریباک گیت IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
      0 0
      مردم تهران هم گند زدن با این انتخابشون برای مجلس به ویژه در مورد انتخاب میرسلیم ریباک!