معرفی بیش از هشت میلیون و 300 هزار حساب تجاری به سازمان امور مالیاتی

رییس مرکز تنظیم مقررات پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان سازمان امور مالیاتی کشور گفت: تاکنون بیش از هشت میلیون و 300 هزار حساب تجاری توسط مودیان به سازمان امور مالیاتی کشور اعلام شده است.

به گزارش تحریریه، محمد برزگری رییس مرکز تنظیم مقررات پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان سازمان امور مالیاتی، در گفتگوی اختصاصی با پایگاه خبری-تحلیلی مالیاتی ایران(اینتا)، با بیان اینکه با اجرای قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان، از نظام مالیات ستانی سنتی به سمت نظام مالیاتی هوشمند حرکت کرده‌ایم، گفت: با اجرای این قانون و هوشمندسازی نظام مالیاتی، راه فرار مالیاتی بسته خواهد شد.

برزگری افزود: در نظام مالیاتی سنتی، میزان داده و اطلاعات شخص محور بود و قالبا دریافت مالیات از این طریق بر اساس چانه زنی بود، اما با اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان و هوشمند شدن نظام مالیاتی، اطلاعات به صورت دقیق در اختیار نظام مالیاتی قرار بوده و مورد بهره برداری قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه هدف اصلی از ساماندهی حساب های تجاری و غیرتجاری، مبارزه با فرار مالیاتی و جلوگیری از پولشویی است، افزود: در این راستا سازمان امور مالیاتی کشور در مرحله اول در خردادماه و تیرماه سال جاری اعلام کرد که مودیان حساب های تجاری مربوط به فعالیت کسب و کارشان را به سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کنند که تاکنون بیش از هشت میلیون و 300 هزار حساب تجاری توسط مودیان به سازمان امور مالیاتی کشور معرفی شده است.

برزگری با اشاره به اینکه در مرحله دوم کلیه حساب های متصل به ابزارهای پرداخت و دستگاه های کارتخوان به عنوان حساب تجاری تلقی شدند، اظهار داشت: ضمن این که کلیه حساب های اشخاص حقوقی، حساب تجاری محسوب می شوند، سازمان امور مالیاتی کشور با همکاری و هماهنگی بانک مرکزی کلیه حساب های غیرتجاری را به صورت مستمر پایش می کند.

رییس مرکز تنظیم مقررات پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان با بیان اینکه در آینده هیچ فعال اقتصادی بدون عضویت در سامانه مودیان و استفاده از پایانه فروشگاهی نمی تواند فعالیت کند، گفت: حسب مصوبه مراجع مربوط ثبت نام اشخاص مشمول توسط سازمان مالیاتی کشور انجام خواهد شد لکن بارگزاری اطلاعات توسط خود مودیان انجام می‌شود.

گفتنی است شرکت های پذیرفته شده در بورس و فرابورس به عنوان اولین گروه فراخوان شده اشخاص مشمول اجرای قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان و صدور صورتحساب الکترونیکی از اول آبان ۱۴۰۱ می باشند.

پایان/

۲۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۰
کد خبر: 21787

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 13 =