جانبازان واجد شرایط درخواست بازنشستگی خود را ثبت کنند

معاونت تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: جانبازان واجد شرایط بازنشستگی می‌توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی ایثار درخواست بازنشستگی خود را ثبت نمایند.

به گزارش تحریریه، به گزارش «ایثار»، در این اطلاعیه آمده است:

با عنایت به تصویب آیین‌نامه اجرایی مواد (۳۸)، (۳۹)، (۴۰)، (۵۳) و (۵۵) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران و با پیگیری‌های به عمل آمده در خصوص بازنشستگی جانبازان و آزادگان، سازمان برنامه و بودجه تخصیص بخشی از اعتبار مصوب برای سال ۱۴۰۱ را در وجه بنیاد صادر کرده است لذا با بررسی به عمل آمده هنوز هیچ یک از جانبازان و آزادگان معزز شرایط دریافت ۳۰ سال حقوق حالت اشتغال از بنیاد را نداشته و در این راستا جانبازان و آزادگان معززی که در مرحله اول امکان ثبت درخواست برایشان فراهم گردیده با شرایط و ضوابط ذیل انتخاب شده‌اند:

۱- جانباز و یا آزاده در قید حیات باشد.
2- شاغل نباشد. (با توجه به نتایج استعلامات اخذ شده از صندوق‌های بازنشستگی)
۳- دارای رأی از کار افتادگی کلی در سامانه سجایا (آخرین رأی صادره مثبت باشد)
۴- درصد جانبازی ۲۵ درصد و بالاتر باشد.
5- تا تاریخ 1401/6/31 دارای ۶۰ سال سن تمام و بالاتر باشد (برای جانبازان ماده ۳۸)
6- برای جانبازان تبصره یک ۶۵ سال سن و حداقل ۲۵ سال سابقه پرداخت حقوق حالت اشتغال داشته باشد.

لازم به ذکر است که برای ثبت درخواست منسوبین جانبازان و آزادگان متوفی واجد شرایط سامانه در دست طراحی و استقرار است که به محض حصول نتیجه اطلاع‌رسانی خواهد شد. همچنین شرایط فوق مربوط به این مرحله از پرداخت ها بوده و در مراحل بعدی شرایط لازم اعلام خواهد شد.

نظر به تماس‌ها و درخواست‌های جانبازان و آزادگان در خصوص محاسبه سنوات اسارت و سنوات حضور در جبهه به عنوان سنوات مؤثر و ... از مبادی ذیربط استعلام گردید که در مراحل بعدی اطلاع‌رسانی خواهد شد لذا در این مرحله صرفاً افرادی که ضوابط بالا را داشته مجاز به ثبت درخواست می‌باشند و سایر عزیزانی که مشمول و متقاضی دریافت حقوق و مزایای بازنشستگی هستند در صورت کسب شرایط در مراحل بعدی می‌توانند برای ثبت درخواست اقدام نمایند که به اطلاع این عزیزان خواهد رسید.

همچنین به اطلاع می‌رساند سامانه درخواست بازنشستگی از تاریخ 1401/6/29 آماده ثبت درخواست بازنشستگی جانبازان معزز بوده و این عزیزان به‌صورت برخط از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی ایثار و یا سامانه «ایثار من» و انتخاب گزینه «درخواست بازنشستگی» می‌توانند درخواست خود را ثبت نمایند.

لازم به توضیح است این اقدام صرفاً به منزله ثبت درخواست ایثارگر به عنوان اولین مرحله فرایند پرداخت بوده و پس از بررسی و اقدامات لازم متعاقب آن وجه پاداش واریز می‌شود. با توجه به تبصره (۴) ماده (۱) آیین‌نامه مذکور در زمان ثبت‌نام متقاضیان عزیز اقرار می‌نمایند که دارای سابقه اشتغال، بازنشستگی، انفصال از خدمت و بازخریدی خدمت نبوده و قبلاً پاداش پایان خدمت از هیچ دستگاهی دریافت نکرده و یا نخواهند کرد و در صورت اثبات خلاف آن بنیاد می‌تواند مبالغ پرداخت شده من غیر حق را از حقوق درخواست کننده مطالبه نماید.

پایان/

۲۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۰
کد خبر: 21802

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 9 =