پیش‌شرط خنده‌دار اوکراین برای مذاکره با روسیه

کمدین اوکراینی پیش شرطی برای صلح تعیین کرد و گفت تا زمانی که پوتین به عنوان رئیس جمهور روسیه تغییر نکند، حاضر نیست با مسکو مذاکره کند.

به گزارش تحریریه، تارنمای شبکه خبری «راشا تودی» نوشت، «ولادیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین می گوید، تا زمانی که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه است، از مذاکره برای حل و فصل صلح خودداری می کند.

وی این ادعا را در پستی در کانال رسمی تلگرامی خود مطرح کرد و خواستار جایگزینی پوتین شد.

زلنسکی با این ادعا که «همیشه به روسیه پیشنهاد همزیستی با شرایط مساوی، صادقانه، شرافتمندانه و منصفانه داده است»، روسیه را مقصر اصلی شکست مذاکرات دانست و تأکید کرد بدیهی است که این امر با تداوم حضور رئیس جمهور کنونی روسیه غیرممکن است.

رئیس جمهوری کمدین اوکراین نوشت: ما برای گفت‌وگو با روسیه اما... با رئیس‌جمهور دیگری از روسیه آماده‌ایم.

برخلاف اکثر پست‌های تلگرامی او، زلنسکی این پست را فقط به زبان اوکراینی و بدون ترجمه انگلیسی منتشر کرده است.

پیش‌شرط خنده‌دار اوکراین برای مذاکره با روسیه

به نظر می رسد این سخنان زلنسکی در واکنش به پیشنهاد چند روز قبل مسکو و پوتین برای از سرگیری مذاکرات بیان شده باشد. به نظر می رسد تحولی که اکنون پذیرش پیشنهاد مسکو را برای کی یف غیرممکن کرده این است که پوتین از واگذاری مناطقی که این هفته رای به پیوستن به روسیه داده اند، خودداری می کند.

زلنسکی اعتقاد دارد تنها مسیری که موجب ایجاد صلح می شود، تقویت اوکراین و بیرون راندن اشغالگران از کل خاک این کشور است. وی همچنین تأیید کرد کشورش درخواستی را برای پیوستن سریع به ناتو ارائه کرده است.

طبق این گزارش، رسانه‌های غربی این اقدام زلنسکی را بیشتر نمادین می بینند تا عملی.  رئیس‌جمهور اوکراین استدلال می کند که سوئد و فنلاند حتی بدون روندهای پیشین برای عضویت در ناتو به‌صورت تسریع‌شده درخواست عضویت داده اند و بنابراین منصفانه است که اوکراین نیز همین مسیر را طی کند.

وی در یک پست‌ دیگر تلگرامی خود گفت: ما در حال حاضر مسیر خود را به سمت ناتو تکمیل کرده‌ایم. در عمل ما پیش از این قابلیت همکاری با استانداردهای اتحادیه را به آن ها اثبات کرده‌ایم... ما به یکدیگر اعتماد داریم، به هم کمک می‌کنیم و از یکدیگر محافظت خواهیم کرد.

زلنسکی قبلا اذعان کرده بود که اوکراین برای جلب رضایت ۳۰ کشور عضو ناتو تلاش می کند تا در مقابل این اقدام، کشورهای پیمان امنیتی و به ویژه اعضای اصلی ناتو هم به دفاع از اوکراین در صورت تجاوز به آن مجبور شوند.

بر اساس ماده ۵ ماده دفاع متقابل پیمان آتلانتیک شمالی یا ناتو، پذیرش اوکراین، این سازمان را به رویارویی فوری با روسیه می کشاند. «جیک سولیوان»، مشاور امنیت ملی رئیس جمهور «جو بایدن»، چند روز قبل اعلام کرده بود در حالی که ایالات متحده به سیاست درهای باز ناتو متعهد است، اکنون مناسبی برای بررسی درخواست عضویت اوکراین نیست.

این اقدام ناتو صلح با مسکو را غیرممکن خواهد کرد زیرا پوتین قبل از آغاز عملیات نظامی در فوریه به صراحت اعلام کرده بود که اوکراین باید تحت هر شرایطی یک کشور بی طرف باقی بماند.

پایان/

۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۰
کد خبر: 21972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 1 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 7
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 1
    • JP ۰۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
      2 2
      کمدین شمایید که شدید عروسک خیمه شب بازی پوتین. منتظر بمانید چند روز دیگه هم ادعای الحاق شهرهای ایران میکنه
    • نژاد اریایی US ۰۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
      3 2
      بد طوری شکست عالی جنابتان فبله عالم والهه امیدتان پوتبن ،عصبی وفشار به تبلبغات چیها آورده که رئیس جمهور شجاع ودلیر اوکرابن را کمدین می نامید کمدین خطاب می کنبد اگر به اصول انقلاب اسلامی وگفته حاکمان ودین وشرفتان اعتقاد ندارید آزاده باشید پس شعار تان از هر مظلومی حمایت و به هر ظالمبی می تازید کجا رفت؟؟ پوتین ،وحامیانش رفته وبه درک واصل میشوند صبح نزدیک است،انشاااه
      • رضا IR ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
        0 0
        کدام شجاع با شجاعتش کشور زیرساختهای کشور را نابود میکند
    • IR ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
      2 2
      این کمدین شما کاری کرده که اعليحضرت شما ( بابا بزرگ شما) در اکراین شلوارش را خیس کرده. اعليحضرت یک روز نیست که الحاق خاک اکراین به روسیه را امضاء کرده ولی روسها از شهر لیمان عقب نشینی کرده و نصف دونتسک در محاصره است و...
    • محمئ IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
      3 1
      تا حالا که این کمدین خوب جنگیده و دنیا او را تحسین می کنند و مثل مقامات ایرانی دنبال پر کردن جیب خود تیست و بزرکترین ارتش حهان در هال عقب نشینی است قابل توجه مزدوران داخلی روس ها
    • شریفی IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
      3 0
      وقتی صدام بە متحد خودش پوتین گفت کە مگە نگفتی آمریکا جرات حملە بە عراق وندارە،الان دارن میان چکار کنم درجواب میگن شما سردار قادسیە هستین از آمریکا میترسی?! و گوشی شونو قطع کرد وهرگز جواب نداد بسیار متعجب از کسانی کە بە این کومونیست ک گ ب دل خوش میکنن ایشون ما رو سپر بلای مملکت خودش کردە،اجازە برجاممونم دست ایشونە.ظریف کە همە جی رو لو داد اما اخیرا منتقدین چین هم وگاهی ایران کە از سیاستهای کثیف پوتین پردە برداری کنن.واین بە معنای مرگ تدریجی وسیاسی بابا پوتین میتونە باشە..تنها ورق بازی نکردە شونم اندکی سلاح هستە ایه کە دارە تهدید میکنە وهیچگاە نمیتونە ازش استفادە کنە امشبم کە یک شهردیگرو از دست داد....به امید سرعقل امدن پوتین،وعقب نشینی کامل از قلمرو تجاوزکارانە شون
    • هانا IR ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
      0 0
      درود بر این کمدین شجاع و وطن پذست