جزئیات و زمان آزمون استخدامی سازمان بورس

سازمان بورس در انتهای مهرماه سال جاری از طریق برگزاری دومین مرحله آزمون‌ استخدامی سال ۱۴۰۱، اقدام به جذب نیروی متخصص و توانمندی که از شرایط اختصاصی برخوردار هستند، می‌کند.

به گزارش تحریریه، حسن فرج‌زاده معاون اجرایی سازمان بورس و اوراق بهادار، با اشاره به آزمون استخدامی برگزار شده در تیرماه سال جاری اظهار کرد: این آزمون در ۶ گروه تحصیلی برگزار شد و سپس از پذیرفته‌شدگان، مصاحبه‌های تخصصی در قالب کمیته‌های استخدامی در چندین مرحله در سازمان به عمل آمد.

حسن فرج‌زاده با بیان اینکه در حال حاضر ۱۰ نفر در دو رشته تحصیلی حسابداری و مدیریت مالی در سازمان بورس مشغول به فعالیت شده‌اند، گفت: سایر افرادی که در گروه‎های دیگر نمره حد نصاب در آزمون را کسب کرده‌ و در مصاحبه تخصصی رای مثبت کمیته را به دست آورده‌اند، در حال طی کردن مراحل نهایی فرایند استخدام، همچون تایید صلاحیت عمومی و مصاحبه با ریاست سازمان هستند.

به گفته این مقام ارشد در سازمان بورس، در گروه رشته تحصیلی حقوق، ۱۰ نفر مصاحبه‌های تخصصی کمیته استخدام را با موفقیت پشت سر گذاشته‌اند و تاکنون ۷ نفر جذب سازمان شده‌اند. در سه گروه مدیریت منابع انسانی، مدیریت فناوری اطلاعات و امنیت اطلاعات، هیچ کدام از شرکت‌کنندگان در آزمون موفق به کسب حد نصاب نشدند.

او با بیان اینکه نیاز سازمان برای رشته‌هایی همچون حسابداری و مدیریت مالی مرتفع نشده، آزمون جدیدی برای انتهای مهرماه برنامه‌ریزی شده است، عنوان کرد: در حوزه منابع انسانی نیز به دلیل اینکه جذب نیرو براساس آزمون انجام نشد، همکاران بخش منابع انسانی در حال مشخص کردن شرایط هستند تا در کنار رشته حسابداری و مدیریت مالی، فارغ‌التحصیلان رشته مدیریت منابع انسانی نیز در این آزمون شرکت کنند.

معاون اجرایی سازمان بورس با اشاره به ‌اینکه برای آزمون مهر ماه اطلاع‌رسانی گسترده‌تری انجام خواهد شده، تصریح کرد: افزون بر سایت‌های رسمی سازمان بورس و اوراق بهادار، پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، کانون نهادهای سرمایه‌گذاری و کانون کارگزاران کانال‌های تلگرامی و جراید از طریق صداوسیما نیز اطلاعات مربوط به آزمون اطلاع‌رسانی خواهد شد تا افرادی که از تحصیلات مرتبط برخودار و علاقمند به فعالیت در سازمان بورس هستند از این فرصت بهره‌مند شوند.

فرج‌زاده در پاسخ به این پرسش که «آیا آزمون دیگری پس از مهر ماه برگزار می‌شود»، ابراز کرد: برنامه‌ریزی صورت گفته بر این اساس است تا نیروی مورد نیاز سازمان بورس از طریق برگزاری آزمون و اطلاع‌رسانی عمومی جذب شود؛ بنابراین، این یک روند مستمر خواهد بود. اما اینکه فاصله میان آزمون‌ها چگونه خواهد بود به میزان نیروی مورد نیاز و همچنین تعداد نفراتی که از طریق برگزاری آزمون موفق به جذب شده‌اند، بستگی دارد.

او با بیان اینکه یکی از اهداف برگزاری آزمون، جذب نیرو در حوزه معاونت نظارت بر بورس‌ها و ناشران و معاونت نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس است، اذعان کرد: فعالیت این حوزه‌ها کمی پیش‌بینی‌های برگزاری آزمون استخدامی برای این دو معاونت و جذب تعداد نیروی انسانی را دشوار کرده است.

معاون اجرایی سازمان بورس در گفتگو با سنا خاطرنشان کرد: بر اساس بودجه مصوبه شورای عالی‌بورس و اوراق بهادار، تعداد محدودی از افراد را می‌توانیم در سال ۱۴۰۱ جذب کنیم؛ بنابراین، برنامه‌ریزی لازم برای سال آینده خواهد شد و حوزه مدیریت منابع انسانی در حال پیگیری نیازسنجی است و بنابراین، به احتمال زیاد افزون بر مهرماه برای سایر گروه‌های شغلی آزمون برگزار خواهد شد و در سال ۱۴۰۲ احتمالا برای رشته‌هایی همچون مدیریت مالی و حسابداری نیز برای تامین نیروی مورد نیاز آزمون یا آزمون‎هایی برگزار خواهد شد.

او در پایان با تشریح روش ثبت‌نام در آزمون مذکور، گفت: داوطلبان تا ۲۷ مهر ماه فرصت دارند با مراجعه به آدرس اینترنتی سامانه برگزاری آزمون‌های شرکت اطلاع‌رسانی و آموزش بورس به نشانی testcenter.semedco.ir ثبت‌نام خود را انجام دهند.

داوطلبان استخدام در سازمان بورس تا ۲۷ مهر فرصت ثبت‌نام دارند

پایان/

۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰
کد خبر: 22097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 10 =