طرح ضدروسی خزانه داری آمریکا

مقامات وزارت خزانه داری آمریکا قصد دارند در نشست‌های هفته جاری صندوق بین‌المللی پول، درباره طرح اعمال سقف قیمت برای صادرات نفت روسیه با مقامات کشورهای دیگر مذاکره کنند.

به گزارش تحریریه، جانت یلن، وزیر خزانه‌داری و والی آدیمو، معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در نشست‌های هفته جاری صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی که از دوشنبه تا یکشنبه هفته آینده در واشنگتن دی سی برگزار می شوند، درباره سقف قیمت نفت روسیه با وزیران دارایی کشورهای دیگر گفت و گو خواهند کرد.

اوپک پلاس که شامل تولیدکنندگان عضو اوپک و متحدانشان نظیر روسیه است، هفته گذشته کاهش تولید دو میلیون بشکه در روز را با وجود فشار دولت آمریکا برای افزایش بیشتر تولید، تصویب کرد. اما این کاهش تولید هیچ تاثیری در استراتژی کشورهای صنعتی گروه هفت برای محدود کردن درآمدهای نفتی روسیه از طریق اجرای طرح سقف قیمت برای نفت این کشور نداشته است.

یک مقام ارشد وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد ما چند ماه است که روی سقف قیمت کار می‌کنیم. ما به همکاری با متحدانمان در طراحی و نهایی کردن این طرح ادامه می‌دهیم و این طرح در هر صورت اجرا خواهد شد.

وزیران دارایی گروه هفت ماه گذشته طرح سقف قیمت را تصویب کردند.

معاون وزیر خزانه داری آمریکا قرار است روز جمعه مقامات کشورهای دیگر را در جریان تاثیر این تحریمها بر زنجیره تامین ارتش روسیه بگذارد. وی با مقامات ارشد ۲۰ کشور حاضر دیگر شامل کانادا، انگلیس و اتحادیه اروپا درباره نحوه مضاعف کردن این تلاشها مشورت خواهد کرد.

بر اساس گزارش شبکه خبری سی ان بی سی، یلن قصد دارد از این گروه بخواهد دسترسی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به سرمایه و تجهیزات نظامی مورد نیاز برای ادامه جنگ در اوکراین را محدودتر کنند.

منبع: ایسنا

پایان/

۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۰
کد خبر: 22166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 7 =