رویای زمستانه اتحادیه اروپا

مدیرعامل گازپروم می گوید که اتحادیه اروپا در طول زمستان برای زنده ماندن تلاش خواهد کرد و تا قبل از ماه مارس گازش تمام می شود.

به گزارش تحریریه، تارنمای شبکه خبری «راشا تودی» نوشت، «الکسی میلر» مدیرعامل شرکت گازپروم، در سخنرانی خود در مراسم هفته انرژی روسیه هشدار داد که کل شهرهای اروپا ممکن است در اوج سرد زمستان یخ بزنند.

بر اساس برآوردهای وی، اروپا ممکن است روزانه حدود ۸۰۰ میلیون متر مکعب گاز کمبود داشته باشد که یک سوم کل مصرف اتحادیه اروپا را تشکیل می دهد.

در بدترین سناریویی که میلر تعیین کرده است، تأسیسات ذخیره سازی گاز در منطقه تا ماه مارس تنها ۵ درصد پر می شود.

وی گفت: هیچکس نمی تواند تضمین کند که اروپا با میزان فعلی ذخایر گاز از زمستان جان سالم به در خواهد برد. حتی اگر بلوک موفق شود این فصل سرد را پشت سر بگذارد، برای آینده چه اتفاقی خواهد افتاد؟

مدیرعامل گازپروم یادآور شد که روسیه در دوره های قبل در زمستان بین ۰.۶ تا ۱.۷ میلیارد متر مکعب گاز در روز به اروپا صادر می کرد.

رویای زمستانه اتحادیه اروپا

میلر ایده سهمیه بندی گاز را که اروپا قرار است معرفی کند، مشکوک و بدون یک مکانیزم اجرایی مشخص خواند.

«اورسولا فون در لاین» رئیس کمیسیون اروپا، سپتامبر گذشته، از کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواست تا محدودیت‌های اجباری انرژی را اعمال کنند و از اتحادیه اروپا خواست تا منحنی تقاضا را متوازن سازند.

هفته گذشته، آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) اعلام کرد که اتحادیه اروپا در مواجهه با خطرات بی‌سابقه برای عرضه گاز در زمستان امسال باید تقاضای خود را تا ۱۳ درصد کاهش دهد.

پایان/

۲۱ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۰
کد خبر: 22184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 5 =