تاکید پوتین بر استفاده از پول های ملی

رئیس جمهوری روسیه استفاده موثرتر از پول ملی در محاسبات کشورها را ضروری دانست.

به گزارش تحریریه، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در سخنرانی خود در ششمین اجلاس سران سیکا در آستانه، پایتخت قزاقستان اعلام کرد استفاده موثرتر از پول ملی در محاسبات ضروری است و این امر امکان تقویت حاکمیت کشورها را فراهم می کند.

تارنمای خبری «اسپوتنیک» نوشت، رهبر روسیه در سخنرانی خود در اجلاس آستانه پیشنهاد بازنگری در اصول سیستم مالی جهانی را داد و تاکید کرد که اجازه داد تا برخی ها با استفاده از این ساختار با هزینه دیگران زندگی کنند.

پوتین گفت: به عنوان اولین گام، ما شاهد استفاده فعال تر از ارزهای ملی در تسویه حساب های متقابل هستیم.

به گفته وی، چنین اقداماتی به تقویت حاکمیت مالی کشورها، توسعه بازارهای سرمایه داخلی و تعمیق یکپارچگی و همگرایی منطقه ای کمک می کند.

وی در نشست تعامل و اقدامات اعتماد در آسیا (CICA) در آستانه گفت: جلسه امروز در شرایط تغییرات جدی در سیاست و اقتصاد جهانی برگزار می شود. جهان واقعاً دارد چند قطبی می شود. و آسیا اگر نگوییم دارای نقشی کلیدی در این امر است ، حداقل مراکز جدید قدرت در آنجا در حال تقویت هستند.

پوتین خاطرنشان کرد که کشورهای منطقه آسیا لوکوموتیو رشد اقتصادی جهان هستند، اتحادیه های همگرایی در اینجا به صورت پویا و با بازده خوب عمل می کنند.

رئیس جمهور فدراسیون روسیه گفت: روسیه نیز به طور فعال در همه این فرآیندها مشارکت دارد. ما خواستار توسعه و شکوفایی آسیا و ایجاد فضای باز گسترده برای همکاری های تجاری و سرمایه گذاری متقابل سودمند، برای گسترش و تعمیق روابط همکاری در بخش های مختلف اقتصاد هستیم.

وی یادآور شد که این روسیه بود که در خاستگاه ایجاد شورای تجاری در نشست تعامل و اقدامات اعتماد در آسیا قرار داشت که از طریق آن کنفرانس ها و سمینارهای موفق بسیاری در طول سال های گذشته درباره همه طیف موضوعات اقتصادی برگزار شده است.

پایان/

۲۱ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۰
کد خبر: 22190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 11 =