چهره‌های پشت پرده قطعنامه ضدایرانی پارلمان اروپا

سیاسیون غربی بار دیگر نشان دادند از آنچه در جامعه و ذهن ایرانیان می‌گذرد شناختی ندارند. پارلمان اروپا در حالی به گنجاندن نام نیروی رسمی نظامی ایران در فهرست گروه‌های تروریستی رای مثبت داد که صحنه‌گردان اصلی این ماجرا آشکارا منافقین بودند یعنی منفورترین و اسقاطی‌ترین دار و دسته نزد ایرانی‌ها.

به گزارش تحریریه، اکثریت نمایندگان پارلمان اروپا روز چهارشنبه ۲۸ دی به گنجاندن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست گروه‌های تروریستی رای دادند.

در گزارش موسوم به «پاسخ اتحادیه اروپا به تظاهرات‌ها و اعدام‌ها در ایران» ادعاهایی علیه سپاه در ارتباط با ناآرامی‌های اخیر و ادعای مشارکت تسلیحاتی با روسیه در جنگ اوکراین مطرح و از شورای اروپا خواسته شده که نام این نهاد را به فهرست گروه‌های تروریستی خود اضافه کند.

طرح افزودن نام سپاه به فهرست گروه‌های تروریستی در جریان رای‌گیری روز چهارشنبه در قالب اصلاحیه به گزارش یادشده، اضافه شد. در این اصلاحیه از شورای اروپا خواسته شده که سپاه پاسداران و نیروهای هم‌پیوند آن از جمله بسیج و نیروی قدس سپاه در فهرست گروه‌های تروریستی اتحادیه قرار گیرند.

این قطعنامه مصوب، شامل بندهای دیگری هم می‌شود که در راستای حمایت از پروژه بی‌ثباتی در ایران، خواستار تحریم رئیس‌جمهوری و دادستان کشور شده است.

منافقین علاوه بر اروپا، در آمریکا هم در تب و تاب جبهه‌بندی و آرایش تهاجمی علیه ایران هستند و می‌کوشند مقام‌های آمریکایی را نیز با توهمات خود همراه کنند

تصمیم‌گیری در مورد مصوبه پارلمان اروپا به نشست آتی دستگاه سیاست خارجی اتحادیه اروپا حواله شده تا به رای پارلمان اروپا که در حد یک بیانیه سیاسی و فاقد ضمانت اجرایی است، امکان اعمالی شدن بدهد؛ روندی که با توجه به اظهارات مقامات دولتی اعضای اتحادیه با موانع جدی روبرو است.

از نگاه ناظران، آنچه بیان شد نشان می‌دهد فعالیت گروه تروریستی مجاهدین خلق و تلاش برای تاثیرگذاری بر مقام‌های اروپایی و آمریکایی وارد فاز جدیدی شده است. نشست ماه گذشته برخی مقام‌های پیشین آمریکا در حمایت از سرکرده منافقین، به راه انداختن پرونده‌های قضایی در اروپا که داغ‌ترین آن پرونده «حمید نوری» است و افزایش تحرکات و تجمعات ضدایرانی در نقاط مختلف جهان از استرالیا گرفته تا شهرهای اروپایی و آمریکایی نمودی از این فاز جدید ضدایرانی است.

این در حالی است که مسئولان ایرانی در مورد تحرکات ضدایرانی اروپا هشدار داده‌اند. مسئولان ایرانی با اشاره به اینکه سپاه یک نهاد نظامی رسمی است، تحریم آن از سوی اروپا را اقدامی غیرقانونی دانسته و تبعات اتخاذ چنین تصمیمی را گوشزد کرده‌اند.

حلقه‌های اتصال تروریست‌ها با نهادهای اروپایی

جای پای گروهک تروریستی مجاهدین در مصوبه اخیر پارلمان اروپا قابل ردیابی است. طرح افزودن نام سپاه به فهرست گروه‌های تروریستی از سوی فراکسیون «محافظه‌کاران و اصلاح‌طلبان اروپا» مطرح و به ویژه از سوی «آنا فوتیگا» وزیر خارجه پیشین لهستان مورد دفاع قرار گرفت؛ چهره‌ای که با سازمان منافقین ارتباطی تنگاتنگ دارد.

«خاویر زارزالخوس» اسپانیایی هم از دیگر نماینده‌هایی بود که سه‌شنبه شب در بحث‌های مرتبط با ضرورت قرار دادن نام سپاه در فهرست گروه‌های تروریستی سخنرانی کرد. او عضو «گروه دوستان ایران آزاد در پارلمان اروپا» است؛ گروهی که بخش مهمی از مواضع ضدایرانی پارلمان اروپا را ایجاد و هدایت می‌کند.

رفت و آمد تروریست‌ها از درهای پشتی پارلمان اروپا
تصویر دوستان گروهک مجاهدین در رسانه تروریست‌ها

همدستی گروه دوستان ایران آزاد در پارلمان اروپا با قماش رجوی را می‌شود در فعالیت‌هایش در سال‌های اخیر به چشم دید. اقدامات عامدانه این گروه در حمایت از تروریسم و گروه‌های تروریستی و نیز ترویج و تحریک نفرت‌پراکنی را که موجب اغتشاش، خشونت و نقض حقوق بشر علیه ملت ایران می‌شود، می‌توان در فعالیت‌های سال‌های گذشته این دسته‌ها ردیابی کرد.

به عنوان نمونه، این گروه که تحت تاثیر منافقین مدت‌ها است تحریم نهادهای ایرانی را هدفگذاری کرده، در بیانیه‌ای که در پی اجرای احکام قضایی مربوط به ناآرامی‌های اخیر صادر کرد، آورده است: وقت آن رسیده است که اتحادیه اروپا سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات را به‌عنوان نهادهای تروریستی لیست‌گذاری کرده و دیپلمات‌ها و عوامل «رژیم» ایران باید از تمام کشورهای اتحادیه اروپا اخراج شوند.

اقدام شورای اتحادیه اروپا در مهر سال جاری در اِعمال تدابیر غیرقانونی محدود کننده علیه اشخاص و نهادهای ایرانی، مبتنی بر اتهامات بی اساس که مصداق بارز دخالت در امور داخلی جمهوری اسلامی ایران بود، از دید بسیاری از ناظران تحت تاثیر فعالیت جدی این گروه در پارلمان اروپا بود.

وزارت امور خارجه چند ماه پیش به عنوان عمل متقابل، برخی نهادها و اشخاص در حوزه اتحادیه اروپا از جمله گروه دوستان ایران آزاد را در پارلمان اروپا تحت تحریم قرار داد

در نتیجه این اقدامات مداخله‌جویانه در آبان ۱۴۰۱ بود که وزارت امور خارجه کشورمان به عنوان عمل متقابل، برخی نهادها و اشخاص در حوزه اتحادیه اروپا از جمله گروه دوستان ایران آزاد را در پارلمان اروپا تحت تحریم قرار داد.

وزارت خارجه همچنین «میلان آزور» و زارزالخوس روسای مشترک گروه به اصطلاح دوستان ایران آزاد در پارلمان اروپا را هم در فهرست تحریمی خود قرار داد؛ کسانی که این بار و در جریان تصویب قطعنامه اخیر هم نقش فعالی ایفا کردند.

فعالیت‌های گروه دوستان ایران آزاد در پارلمان اروپا هم به طور ویژه در «سیمای آزادی» یا همان به اصطلاح «تلویزیون ملی» خودخوانده «ایران» پوشش داده می‌شود؛ تلویزیونی ماهواره‌ای که از سوی سازمان منافقین و نهاد موسوم به «شورای ملی مقاومت» اداره می‌شود و هفت روز هفته و به مدت بیست و چهار ساعت شبانه روز برنامه پخش می‌کند.

این شبکه ماهواره‌ای در مشخصات خود ادعا می‌کند که مستقل است و خط و سیاست هیچ دولت و قدرتی «جز» مردم ایران را پیش نمی برد. هرچند این رسانه ادعا می‌کند به دور از هر گونه سانسور و تحریف، در تلاش برای گسترش، پیشرفت‌ها و دستاوردهای جنبش آزادیخواهانه مردم ایران و مقاومت عادلانه و سازمان یافته آنها را در زمینه‌های مختلف است، ولی رسما تحت مالکیت شورای ملی مقاومت به رهبری رجوی است و خط و ربط این سازمان کاملا مشخص و واضح است.

گوش به فرمان و دست به دامان سرکرده مجاهدین خلق

فوتیگا و زارزالخوس به عنوان مدافعان اصلی قراردادن سپاه در فهرست سیاه اروپا، از جمله افرادی بودند که در نشست سالانه سازمان منافقین که تیر ۱۴۰۰ به صورت مجازی برگزار شده بود، شرکت و در آن با رجوی و سازمانش همدلی کرده بودند.

زارزالخوس در این نشست با اشاره به انتخاب آیت‌الله رئیسی به عنوان رئیس‌جمهوری ایران گفته بود: ما نمی‌توانیم مثل همیشه تجارت را ادامه بدهیم. ما نمی‌توانیم چشم خود را بر نقض حقوق‌بشر و سرکوب زنان ببندیم. ما نمی‌توانیم «رژیم تروریستی ایران را که ۸۵میلیون ایرانی را به گروگان گرفته است»، نادیده بگیریم.

فوتیگا هم در این نشست خطاب به رجوی چنین اطمینان داده بود: مطمئن باشید که ما با شما هستیم و می‌خواهیم موضوع حقوق‌بشر در ایران را در پارلمان اروپا مطرح کنیم و هم‌چنین حقوق اصیل مردم ایران برای برخورداری از کشوری مستقل، دمکراتیک و سودمند برای همه مردم کشور و توسعه کشور به‌روشی که به‌مردم، امکان زندگی صلح‌آمیز بدهد.

پارلمان اروپا در یکی دو دهه گذشـته بارها میزبان سران منافقین بوده و از ایـن گروهک تروریستی علنا حمایت کرده اســت

آزور هم که در آبان ماه از سوی ایران مورد تحریم قرار گرفت در این نشست با تاکید بر اینکه «حقوق بشر را در صدر خواسته‌های اروپا از ایران قرار خواهد داد»، اظهار داشته بود: خانم رجوی من امروز همبستگی و حمایت خودم را از تلاشهای خستگی‌ناپذیر شما اعلام می‌کنم و به شما اطمینان می‌دهم که دوستان خوبی در پارلمان اروپا دارید.

به طور اخص هم باید گفت پارلمان اروپا در یکی دو دهه گذشـته بارها میزبان سران منافقین بوده و از ایـن گروهک تروریستی حمایت کرده اســت.

رفت و آمد تروریست‌ها از درهای پشتی پارلمان اروپا


انتشار تصویری از «شبنم مددزاده» از پیرامونیان مریم رجوی در پوشش معمول زنان مجاهدین خلق در پارلمان اروپا در روزهای اخیر، دال بر نقش فعال گروهک منافقین و ماموران و سرسپردگان آن برای ارتباط با نهادهای اروپایی و بین‌المللی برای اعمال فشار علیه جمهوری اسلامی ایران است.

آمریکایی‌ها هم ابزار دست تروریست‌ها شده‌اند

منافقین علاوه بر اروپا، در آمریکا هم مشغول جبهه‌بندی و آرایش تهاجمی علیه ایران هستند و مقام‌های آمریکایی را هم با توهم‌بافی‌هایی خود همراه می‌کنند.

منافقین از طریق لابی‌ها و صرف هزینه‌های هنگفت، موفق به جلب شخصیت‌های پرنفوذ سیاسی به عنوان «حامی» خروج نام این گروه از «فهرست گروه‌های تروریستی» در اتحادیه اروپا و حتی ایالات متحده آمریکا شده و اکنون به عنوان بازوی مشورتی سیاسیونِ غربی عمل می‌کنند

روز یکشنبه ۲۷ آذرماه بود که نشستی ضدایرانی با حضور تعدادی از مقام‌های پیشین دولت آمریکا و سناتورهای آمریکایی در واشنگتن برگزار شد. در این نشست سیاسیون آمریکایی از برنامه‌های سرکرده گروهک تروریستی منافقین حمایت کردند و «مایک پمپئو» وزیر خارجه دولت ترامپ با حمایت از ناآرامی‌ها در ایران تصریح کرد که هیچ امیدی برای همکاری با جمهوری اسلامی وجود ندارد و سرکرده گروهک تروریستی منافقین را به عنوان رئیس‌جمهوری ایران انتخاب کرد. رجوی در این نشست به صورت مجازی شرکت کرده بود.

این نشست اگرچه اسباب طنز و خنده را در میان ایرانیان و حتی نیروهای اپوزیسیون خارج‌نشین ایجاد کرد ولی از یک واقعیت نشان داشت؛ اینکه گروهک منافقین تا چه اندازه می‌توانند برخی از چهره‌های سیاسی آمریکایی را با توهمات خود همراه کنند.

تروریست‌هایی که به تروریسم متهم می‌کنند

تمکین پارلمان اروپا در برابر خواست رجوی و سازمانش برای قرار دادن نام نیروی نظامی رسمی یک کشور در فهرست گروه‌های تروریستی در حالی است که گروهک منافقین به رغم ارتکاب جنایت‌های بسیار علیه مردم ایران و حفظ ماهیت تروریستی خود، دیگر در فهرست سازمان‌های تروریستی این اتحادیه قرار ندارد. منافقین از طریق لابی‌ها و اقدامات برنامه‌ریزی شده و صرف هزینه‌های هنگفت، موفق به جلب شخصیت‌های پرنفوذ سیاسی به عنوان «حامی» خروج نام این گروه از «فهرست گروه‌های تروریستی» در اتحادیه اروپا و حتی ایالات متحده آمریکا شده است.

اتحادیه اروپا در بهمن ۸۷ این سازمان را از فهرست گروه‌های تروریستی خود خارج کرد. پیش از آن، گروهک منافقین بارها اتحادیه اروپا را متهم کرده بود که در تلاش برای متوقف ساختن برنامه هسته‌ای ایران، برای «خشنود کردن تهران»، این سازمان را در فهرست سازمان‌های تروریستی نگه می‌دارد.

وزارت امور خارجه آمریکا هم در مهر ۹۱ نام این سازمان را به دلیل آنچه «تایید نشدن انجام هرگونه اقدام تروریستی توسط این گروه در یک دهه اخیر و همکاری مسالمت‌آمیز آن در بستن اردوگاه شبه نظامی اشرف» خواند، از فهرست گروه‌های تروریستی خود خارج کرد. این اقدام در حالی بود که آمریکا همزمان اعلام کرد «اقدامات تروریستی گذشته این سازمان را فراموش نکرده و درباره اقدامات سازمان در آزار و اذیت اعضای خود» نگرانی‌های جدی دارد.

جالب آنکه مدعیان حقوق بشر به رغم «نگرانی‌های جدی» نه تنها نام این سازمان تروریستی را از فهرست گروه‌های تروریستی خود حذف کردند، بلکه بعد از ۱۰ سال آن را به جایگاهی رسانده‌اند که سرکرده‌اش می‌تواند سناتورها و سیاسیون آمریکایی و نمایندگان پارلمان اروپا را در راستای منافع خود علیه ایران به خدمت بگیرد.

اقدامات کنشگران مدعی دفاع از حقوق بشر در «تروریسم‌شویی» از چهره منافقین و کنشگری در راستای منافع این سازمان تروریستی، چهره دروغین حقوق بشری آمریکا و اروپا را شفاف‌تر کرده است.

۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۰
کد خبر: 22225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 9 =