پیوند محکم اقتصادی ایران و ارمنستان برای مقابله با رژیم باکو

رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: حجم تجارت بین ایران و ارمنستان با محوریت بخش خصوصی توسعه پیدا خواهد کرد.

به گزارش تحریریه، سید مسعود میرکاظمی در دیدار با آرسن آواگیان سفیر ارمنستان در تهران با اشاره به روابط راهبردی دو کشور گفت: باوجود مناسبات خوب سیاسی بین دو کشور متأسفانه حجم روابط اقتصادی اصلاً مناسب نیست.

معاون رئیس‌جمهور با اشاره عضویت ایران در اتحادیه اوراسیا و سازمان شانگهای گفت: دولت برای توسعه مناسبات اقتصادی با همسایگان اولویت بالایی قائل است؛ تهران و ایروان باید موانع توسعه مناسبات را مرتفع کنند تا بخش خصوصی بتوانند سطح تجارت را افزایش دهند.

وی با بیان اینکه مرکز تجاری ایران توسط بخش خصوصی به‌زودی در ارمنستان راه‌اندازی می‌شود؛ گفت: ما آماده کمک به افتتاح مرکز مشابه ارمنی در تهران هستیم چون اعتقاد داریم بخش خصوصی دو کشور شناخت کافی از بازارها و ظرفیت‌های یکدیگر ندارند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: ایران در زمینه های مختلف پیشرفت‌های زیادی کرده و هم‌اکنون برخی از کشورها محصولات با فناوری بالا اما با قیمت مناسب را از ایران تهیه می کنند؛ اگر بخش خصوصی و دولتی ارمنستان با این توانایی‌ها آشنا شوند حتی برای صادرات مجدد کالاهای ایرانی می‌توانند برنامه ریزی خوبی داشته باشند.

میرکاظمی با اشاره به توانایی های ایران در زمینه دارو؛تجهیزات و خدمات پزشکی؛گفت: ایران رتبه اول دنیا در مجموعه ذخایر نفت و گاز را دارد و با وجود تحریم‌ها در بخش انرژی پیشرفت‌های خوبی داشته؛ما آماده گسترش همکاری در این حوزه هستیم و از سرمایه‌گذاری طرف ارمنی در این بخش استقبال می‌کنیم.

سفیر ارمنستان هم در دیدار بر ضرورت افزایش مناسبات اقتصادی دو کشور تأکید کرد و افزود: برای رسیدن حجم تجارت دو کشور به یک میلیارد دلار باید به‌سرعت موانع موجود به‌خصوص در بخش حمل‌ونقل برطرف شود.

آواگیان ادامه داد: توجه بین کریدور دریای سیاه- خلیج فارس از طریق کشور ارمنستان مورد تأکید هر دو کشور قرار دارد و ما آماده حضور شرکت‌های ایرانی در توسعه زیرساخت جاده‌ای هستیم.

به نقل از سازمان برنامه و بودجه کشور، سفیر ارمنستان در پایان ابراز امیدواری کرد مصوبات کمیسیون مشترک دو کشور با پیگیری‌های رئیس سازمان برنامه و بودجه به‌عنوان مسئول این کمیسیون در ایران عملیاتی شود.

پایان/

۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
کد خبر: 22255

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 1 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
      4 5
      چه غلطا