افزایش نظارت همگانی در مقابله با فساد با اجرای سوت‌زنی

یک نماینده مجلس درباره اقدام عملی وزارت اقتصاد در حمایت از گزارشگران فساد، گفت: مبارزه با فساد از طریق حمایت از گزارشگران فساد و سوت زنی با تقویت نظارت همگانی به ارتقای سلامت اداری و جلوگیری از فساد کمک می‌کند.

به گزارش تحریریه، «حسین‌علی حاجی دلیگانی»، نماینده شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی، درباره تدوین و ابلاغ دستورالعمل‌ سوت زنی در وزارت امور اقتصادی و دارایی، اظهار کرد: حمایت از گزارشگران فساد در سیستم اقتصادی کشور بسیار مفید، مثبت و کاربردی است.

وی ادامه داد: روش فساد ستیزی سوت زنی که شروع آن از وزارت امور اقتصادی و دارایی است، بسیار می تواند در شناسایی و کشف فساد و نقطه‌های فساد خیز به خصوص در مجموعه های اقتصادی کمک کند؛ از این طریق مردم هرگونه مشکلات اداری و غیراداری که در جامعه وجود دارد را گزارش می‌دهند تا از بروز اتفاقات ناگوار در سیستم اداری و فساد جلوگیری شود.

وی همچنین با اشاره به بررسی طرحی در مجلس شورای اسلامی برای قانونمند شدن حمایت از گزارشگران فساد تأکید کرد: طرح نظارت همگانی سوت زنی اکنون درکمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است و به محض آماده شدن در صحن علنی مجلس مطرح خواهد شد و با تصویب آن، افراد خطاکار یا فاسد شرایط دیگری خواهند داشت.

نماینده شاهین شهر در رابطه با هماهنگی نهادها و سازمان ها در رابطه با پیشبرد این طرح تأکید کرد: در مجموع اجرای این طرح در سیستم اقتصادی کشور بسیار مفید، مثبت و کاربردی است و البته موفقیت آن متأثر از نوع عملکرد دستگاه‌های نظارتی است و نباید از اجرای دقیق آن شانه خالی کنند. وی با بیان اینکه این طرح، دو جنبه عمومی و اختصاصی دارد، اضافه کرد: البته یک مباحثی بین وزارت دادگستری، سازمان بازرسی کل کشور و قوه قضاییه در رابطه با تعیین تکلیف افراد فاسد وجود دارد که در حال بررسی است.

حاجی دلیگانی درباره عملکرد وزیر اقتصاد در خصوص تقویت نظارت همگانی و مبارزه با فساد اقتصادی نیز گفت: در مجموع عملکرد وزارت اقتصاد در بحث مبارزه با فساد را موفق می‌دانم، چرا که خاندوزی پشتوانه تجارب مثبت و قابل قبولی از مرکز پژوهش‌های مجلس را با خود به همراه دارد.

وی در گفت وگو با شادا تأکید کرد: البته توجه به اهداف برنامه و تشریح آن برای سطوح مختلف کارکنان در ارتقای سلامت اداری و پیشگیری از فساد موثر است.

پایان/

۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۰
کد خبر: 22299

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 5 =