بعضی بانکها مانع رشد و توسعه هستند/ مسیر اقتصادی کشور، روشن است

وزیر امور اقتصادی و دارائی گفت: متأسفانه در حال حاضر بعضی بانک ها خودشان مانع رشد و توسعه هستند و معتقدیم اگر این زنجیر را برداریم، اهداف مدنظر به سرعت محقق خواهد شد.

به گزارش تحریریه، سیداحسان خاندوزی صبح امروز ۳۰ مهرماه در شورای اداری شهرستان‌های بافت، رابر و ارزوئیه با اشاره به اقدامات صورت گرفته، مسیر اقتصادی کشور را مسیری روشن دانست و گفت: همه مسیر پیشرفت شهرها و استان ها از یک جاده نمی گذرد.

طبق تجربیات گذشته، بخش ها و مناطقی که مزیت های ویژه خود را دریافته و قدرت بسیج امکانات و عوامل را داشتند، حتی در شرایطی که مورد اقبال و توجه دولتمردان نبودند، توانستند راه پیشرفت خود را هموار کنند.

وی بر لزوم کنار هم نشاندن اضلاع مختلف پیشرفت اقتصادی کشور تأکید کرد و افزود: این اقدام منجر به اقتصاد پایدار و اشتغال پایدار در آینده خیلی نزدیک خواهد شد.

وزیر اقتصاد در واکنش به مهاجرت ۵۰ درصدی مردم سه شهرستان بافت، ارزوئیه و رابر، عنوان کرد: این موضوع را به صادرات انسان های خوش فکر و باسواد تعبیر می کنم که اگر از اجماع این نخبگان استفاده شود می توانند در توسعه نقش آفرینی کنند.وی تأکید کرد: مساله زیرساخت ها و راه های مواصلاتی در این سه شهرستان باید حل شود و پیگیری ویژه ای در این زمینه خواهیم داشت اما سؤال این است که چطور جاده ای ۱۵ سال است که هنوز به بهره برداری نرسیده است؟

وزیر امور اقتصادی و دارائی با تاکید بر اینکه باید از منابع و ظرفیت های داخلی استان برای تسریع در پروژه ها استفاده شود می افزاید: سرمایه راکد بلااستفاده در کشور زیاد است و بر روی معادنی (ظرفیت و پتانسیل ها) خوابیده ایم که هیچ نگاهی به آنها نمی کنیم.

وی با طرح پرسش هایی از بانک های عامل ادامه داد: آیا واقعا شبکه بانکی کشور باید نگاه یکسان به اعطای تسهیلات در همه مناطق داشته باشد؟ آیا نمی توان از اعتبارات اشخاص استفاده کرد؟

متأسفانه در حال حاضر بعضی بانک‌ها خودشان مانع رشد و توسعه هستند و معتقدیم اگر این زنجیر را برداریم، اهداف مدنظر به سرعت محقق خواهد شد.

به نقل از شادا، خاندوزی با اشاره به سامانه توثیق الکترونیک دارایی با نام «ستاره»، اظهار کرد: در این سامانه تمام دارایی های(نقدی و غیرنقدی) که مردم دارند تجمیع می‌شود و جزو تضامین بانک استفاده خواهد شد و دیگر به این اندازه در خصوص وثیقه گیری با مشکل روبرو نخواهیم شد.

پایان/

۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۰
کد خبر: 22345

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 15 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
      0 0
      فقط باید با حمایت دولت و تشویق نقدینگی را از بانکها به بورس انتقال داد دیگر بانکها با این حجم نقدینگی خدا را بنده نیستن و حرف گوش نمی دهند نصیحت هم فایده ایی ندارد فقط عمل پول به بورس بیاید
    • IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
      0 0
      نقدینگی ها از بانک باید به بورس و تولید بیاید بانکها خود محور حرف گوش نکن شدن باید ادب شوند چطوری ؟ سود را کاهش دهید و نقدینگی را به بورس هدایت کنید و شاهد نتیجه در خشانش باشید ممنون