هشدار روسیه درباره بمب کثیف اوکراین

روسیه: تهدید کی‌یف درباره استفاده از "بمب کثیف" زیاد است، این امکان را دارد.

به گزارش تحریریه، به نقل از اسپوتنیک، تهدید کی‌یف برای استفاده از "بمب کثیف" زیاد است، اوکراین توانایی ایجاد آن را دارد و دلایلی برای استفاده از آن دارد - رژیم ولادیمیر زلنسکی خواهان درگیری بین فدراسیون روسیه و ناتو است. دیمیتری پولیانسکی، معاون اول نماینده دائم فدراسیون روسیه به سازمان ملل متحد به خبرنگاران گفت.

پولیانسکی گفت: "ما معتقدیم که این یک خطر بسیار جدی و یک تهدید جدی است. اوکراین این فرصت را دارد و اوکراین دلایل زیادی برای استفاده از آن دارد." به گفته وی، رژیم زلنسکی به دنبال وارد کردن ناتو به رویارویی مستقیم با روسیه است که بسیار خطرناک، اما برای رژیم زلنسکی مفید است.

میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه در این باره، پس از هشدارهای روسیه درباره آماده‌سازی "بمب کثیف" از سوی اوکراین، کارشناسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در روزهای آینده به کی‌یف و ژوفتی وودی خواهند رفت. وین، قبلا گفته شد. پیش از این دیمیتری کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین گفته بود که رافائل گروسی، رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، پس از اظهارات روسیه درباره ساخت بمب کثیف توسط کی‌یف، با اعزام کارشناسان به اوکراین موافقت کرده است. بعداً، یکی از نمایندگان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت که این سازمان از کی‌یف دعوت‌نامه‌ای برای بازدید از اوکراین دریافت کرده است.

پیش از این، ژنرال ایگور کریلوف، رئیس نیروهای دفاع رادیویی، شیمیایی و بیولوژیکی نیروهای مسلح روسیه گفته بود که وزارت دفاع روسیه اطلاعاتی در مورد برنامه های کی‌یف برای استفاده از "بمب کثیف" دارد.

پایان/

۴ آبان ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۰
کد خبر: 22405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =