شوک سنگین به بازار خودرو

شوک سنگین به بازار خودرو در ادامه تلاش ناکام نمایندگان مستقل مجلس شورای اسلامی برای بیرون راندن فاطمی امین از کابینه عواقب ناگواری بر رفاه مردم خواهد داشت.

به گزارش تحریریه، شوک سنگین به بازار خودرو در ادامه تلاش ناکام نمایندگان مستقل و مردمی مجلس شورای اسلامی برای بیرون راندن سیدرضا فاطمی امین از کابینه سردرگم سیزدهم با ابزار استیضاح عواقب ناگواری بر رفاه مردم خواهد داشت و به ادامه رالی سنگین در بازار خودرو می انجامد.

لابی های سنگین یک ماه اخیر برای حفظ وزیر بی کفایت کنونی که نمی تواند بدون زدوبندهای گسترده همراه بوده باشد باعث شد تا فاطمی امین که حتی یک نقطه روشن در کارنامه ندارد بتواند نمایندگان مستقل و مردمی مجلس را کنار زده و بار دیگر در وزارت صمت باقی بماند که باید سوال کرد: نتیجه تلخی که در بازارهای داخلی از هم اکنون تا پایان سال رقم خواهد خورد را باید به حساب دولت لجوج و ناکارآمد سیزدهم نوشت که بر حفظ مدیران بی کفایت اصرار خارج از منطق دارد؟ و یا مجلس یازدهم مقصر است که منافع عمومی را توجه نمی کند؟

منافع پنهان در یک سال گذشته به صورت دال مرکزی تصمیم های وزارت صمت و تیم اقتصادی دولت عمل کرده و با ماندگار شدن فاطمی امین در وزارت صمت شاهد:

  1. افزایش شدید قیمت خودروهای داخلی خواهیم بود و قیمت پژو 207 در سال آینده به 1 میلیارد تومان خواهد رسید.
  2. واردات خودرو عقیم مانده و بازار بدون سقف قیمتی به اعداد حیرت آورتری خواهد رسید.
  3. بازار خودروهای مونتاژی همچنان انحصاری همراه با فروش قطره چکانی با قیمت های عجیب باقی می ماند.
  4. رشد منفی معادن ایران ادامه یافته و بحران تعمیق می شود.
  5. واگذاری خودروسازان انجام نمی شود و لابی های سیاسی در این شرکت ها ادامه می یابد و تعمیق می شود.
  6. قیمتگذاری به عنوان اصل اساسی در اقتصاد ایران تعمیق می شود.
  7. تداوم بحران در بازار لوازم خانگی

خواهیم بود که باتوجه به رسیدن رفاه مردم به لبه تیغ و تهدید شدن طبقه متوسط برای فرو افتادن به یک طبقه پایینتر، عواقب ناگواری را هشدار می دهد که ظاهرا برای دولت سیزدهم و اکثر نمایندگان اصولگرای مجلس شورای اسلامی اهمیت ندارد و حفظ اشخاص را به سرنوشت نظام ترجیح می دهند.

انتظار می رود که با راحت شدن دارندگان منافع کلان در بازار خودرو که با وجود ابقای وزیر صمت محقق می شود و بدون تغییر ماندن سیاست های کلان در وزارتخانه بحران زده صنعت، معدن و تجارت، شاهد ادامه رالی قیمت ها در بازار خودرو باشیم که این کالای مهم را بیش از گذشته از دسترس خانوارهای ایرانی خارج کرده و فضای پرخاشگری و ناامیدی را در بین مردم افزایش می دهد.

پایان/

۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
کد خبر: 22537

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 3 =