واردات لوازم خانگی کره ای آزاد شد!

بررسی تصمیم های اخیر نشان می دهد که واردات لوازم خانگی کره ای که سال گذشته ممنوع شده بود، آزاد شده است!

به گزارش تحریریه، بررسی تصمیم های اخیر تیم اقتصادی دولت نشان می دهد که واردات لوازم خانگی کره ای که سال گذشته ممنوع شده بود، آزاد شده است! زیرا در میان اسامی شرکت هایی که اسامی آنها اعلام و تایید صلاحیت شده اند(بدعت جدید و شبیه به تایید صلاحیت در انتخابات های سیاسی) نام کرمان موتور هم به چشم می خورد که قصد دارد محصولاتی از هیوندای کره جنوبی وارد کند.

منوچهر منطقی در پاسه به سوال خبرنگاری که از وی درباره واردات خودرو از کره جنوبی پرسیده بود، به صراحت پاسخ جالب توجهی داد که نشان می دهد کلکسیون تناقض ها که نمی تواند ظن تداخل منافع سنگین را به ذعن متبادر نکند، در حال افزون شدن است.

معاون وزیر صمت درباره بدعهدی کره‌ای‌ها و اینکه آیا از این کشور خودرو وارد خواهیم کرد یا خیر، گفت: وزارت صمت چنین قاعده‌ای ندارد که کشورهایی که پیش از این در زمان تحریم‌ها ایران را ترک کرده‌اند مراوده نداشته باشد و اگر چنین کنیم به طور قطع متهم به همکاری صرف با چینی‌ها خواهیم شد.

باید از تیم اقتصادی دولت و وزارت صمت که تصمیم های حیرت آور اتخاذ می کند پرسید، چگونه است که لوازم خانگی کره ای ممنوع الورود می شود، اما واردات خودرو کره ای ایرادی ندارد؟ آیا تبارشناسی واردکنندگان لوازم خانگی که گفته می شود در همکاری با چین منافع دارند و کرمان موتور که در همکاری با کره جنوبی منافع اقتصادی مستقیم دارد در این تصمیم های متناقض موثر است؟

بهتر نیست که دولت به رویه علمی و مبتنی بر منافع مردم بازگشته و محدودیت های بیربط را بردارد تا شاهد واردات خودرو و لوازم خانگی از ژاپن و آلمان باشیم که هم رفاه مردم را افزایش می دهد و هم به رقابتی شدن فضای صنعت کشور کمک می کند؟

چرا دولت به همه مردم اجازه نمی دهد در کنش های اقتصادی وارد شده و در یک رقابت سالم و منطقی تلاش کنند تا شرکت های بهینه با کیفیت بهتر در بازار باقی بمانند؟ که نتیجه آن افزایش رفاه مصرف کننده و کاهش قیمت کالاها در بازار است.

پایان/

۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
کد خبر: 22483

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 13 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • خسرو IR ۲۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
      5 0
      یکی از علل اعتراضات همین تنها خوری عده ای رانتخوار است که سالهاست صدای مردم را در آورده و در گذشته قشر دانشجو اگر اعتراض میکرد چند ستاره و اخراج میشد و تمام آن زخمها سر باز کرده و هنوز عده ای بخاطر منافع دست از لجاجت بر نمی دارند چه کسی باید جلو اینها را باید بگیرد خدا میداند آنوقت صبر مردم عادی اگر لبریز شود چکار خواهید کرد صبر هم اندازه ای دارد